A szabadidő-autó kategóriás újdonság többek közt drift üzemmóddal is rendelkezik.
A Hyundai Ioniq 5 volt a moduláris elektromos E-GMP platform első modellje, melyet néhány héttel később követett a Kia EV6, most pedig itt az ugyancsak erre a platformra épülő Genesis GV60.
A mellékelt fotókon látható szabadidő-autó a Hyundai komoly európai tervekkel rendelkező prémiummárkájának az első, már kezdetektől fogva 100 százalékban elektromos hajtásúnak tervezett modellje. A nemrégiben bemutatott Electrified G80 is egy villanyautó, ez a modell azonban egy hagyományos modell utólag elektromossá tett változata.
Az Ioniq 5 és az EV6 luxuskategóriás testvérmodellje alacsony hasmagassággal rendelkezik, a légellenállás csökkentése érdekében pedig hagyományos helyett digitális visszapillantó megoldással van felvértezve.
A prémium minőségű utasteret felvonultató Genesis GV60 hátsókerék-hajtású alapmodellje 228 lóerős teljesítményű, illetve 350 Nm nyomatékú, az összkerekes kivitel pedig 318 lóerőt, illetve 605 Nm-t tud.
Az ugyancsak összkerék-hajtású Performance változat 435 lóerős, illetve 605 Nm-es produkciót ad elő, de Boost módban 10 másodpercig akár 490 lóerő, illetve 700 Nm is lehívható a rendszerből. A GV60 4 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, vagyis kicsit több idő alatt, mint a 0-ról 100-ra 3,5 másodperc alatt katapultáló 585 lóerős Kia EV6 GT.
A kiviteltől függően 368-451 kilométere hatótávolságú Genesis GV60-nal a drift üzemmódnak köszönhetően könnyen lehet akár kilinccsel előre közlekedni. A 77,4 kWh kapacitású akkumulátor akár 350 kW-tal is tölthető, így egy 10-ről 80 százalékra történő feltöltés akár 18 perc alatt letudható.
A 4,51 méter hosszú, 2,9 méteres tengelytávolságú, 19-21 colos kerekeken gördülő újdonság árával kapcsolatban egyelőre még nem nyilatkozott a gyártó.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.