Ez lehet a non plus ultra Golf.
A Volkswagen tavaly februárban leplezte le a nyolcas Golf sportosra hangolt GTI változatát; az elsőkerék-hajtású kompakt mozgatásáról egy 245 lóerős teljesítményű, illetve 370 Nm-es nyomatékú 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotor gondoskodik.
Októberben aztán kijött az ugyancsak az első kerekein hajtott, de már kereken 300 lóerős, illetve 400 Nm-es csúcsnyomatékú GTI Clubsport, amelyet egy hónappal később követett az eddigi legerősebb változat, a 320 lóerős, illetve 420 Nm-es, összkerékhajtású Golf R.
Bár a korábbi híradások 333 lóerős Golf R-ről szóltak, a VW végül „csak” 320 lóerőt sajtolt ki a 2 literes turbómotorból. Most azonban feltűnt a színen egy tavaly nyáron készült dokumentum, amely a Golf összes motorvariánsát tartalmazza, és szerepel rajta egy 245 kW-os, vagyis 333 lóerős erőforrás is.
Ez alapján van esély arra, hogy a Golf R fölé megérkezhet a Golf R Plus, amely 13 lóerővel erősebb a kistestvérénél, de a csúcsnyomatéka változatlanul 420 Nm.
Emlékeztetőül, a 0-ról 100 km/h-ra alig 4,7 másodperc alatt felgyorsuló, 48 018 eurós (17,3 millió forint) alapárú Golf R végsebessége a Performance csomag megrendelése esetén 270 km/h, vagyis a maximum 265 km/h-ra képes Golf 7 GTI Clubsport S-t követően immár ez a valaha készült leggyorsabb sorozatgyártású Golf.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.