Globálisan már nincs fölényben a német márka, a Toyota viszi a prímet.
A angol nyelvű Compare the Market árösszehasnonlító oldal évről évre listát készít a Google Trends alapján arról, hogy mennyire gyakran keresnek az egyes autómárkákra. Ezúttal is 158 ország adatai alapján készült el a világtérképük, amelyen a 21 legnépszerűbb márkát tüntették fel.
Az összegzés szerint globálisan az interneten a három legnépszerűbb márka a Toyota, a BMW és Mercedes volt tavaly. A japán márka – amely az összes vizsgált ország 34,8 százalékában zárt az élen – most vette át az első helyet a bajortól, miközben a Mercedes stabilan tartotta a harmadik helyét az elmúlt három évben.
A Magyarországon a leggyakrabban keresett BMW nagyon sokat vesztett a keresési népszerűségéből. A 2019-ben még a megvizsgált országok 74,6 százalékában vezetett, vagyis a világpiac kétharmadát uralta, tavaly azonban már csak 34 országban volt első. (Nálunk 2019-ben is BMW volt az első az Opel és Suzuki előtt.)
Egy ilyen lista természetesen azt is tükrözi egy-egy márka, milyen érdekes újdonságokkal tudja fenntartani a figyelmet. A Toyota például az elemzők szerint a Yaris „hardcore” sport változatával a GR Yarissal és az aprócska C+ elektromos kisautóval nagy figyelmet generált, de hasonlóan népszerű témájuk volt a második generációs Mirai üzemanyagcellás autó is, amely nagyon komoly átalakuláson ment keresztül.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.