A duplamotoros Kacsából eleve nagyon kevés készült, hát még ebből a különleges polgárőr változatból.
A 4×4 Sahara kivitelből azonban mindössze 694 darab hagyta el a gyártósorokat 1960 és 1971 között, és ezek közül csak 86 készült kifejezetten a spanyol polgárőrség számára. És most egy ilyen, Guardia Civil kivitel vár új gazdára.
A Citroën 2CV 4×4 Sahara érdekességét az egyedi négykerékhajtás adja: az első kerekeket és a hátsó kerekeket egy-egy külön kis benzinmotor hajtja.
A két slusszkulccsal indítható különleges Kacsa eleinte 2x12, a későbbiekben pedig 2x13, illetve 2x14 lóerős teljesítményű motorokkal készült.
A két váltóval és két üzemanyagtartállyal szerelt 2CV 4×4 Sahara végsebessége 1 motorral 65 km/h, 2 motorral pedig 105 km/h.
A remek terepjáróképességű francia autó mellékelt fotókon látható példánya 1964-ban látta meg a napvilágot. A közelmúltban teljesen felújított, eddig három tulajdonossal rendelkező autó árcéduláján 139 000 eurós, vagyis átszámítva mintegy 50 millió forintos összeg olvasható.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.