Az elődjeire hasonlító, de alaposan modernizált külsejű terepjáró lokálisan egyetlen gramm CO2-vel sem terheli a környezetet.
Most pedig lehullott a lepel a már eredetileg villanyautónak tervezett vadonatúj kiadásról, a GMC Hummer EV-ről:
A fejlett önvezetésre képes pickupként feltámasztott Hummer teteőelemei kivehetők, és bár a szélvédő egyes Jeepektől eltérően nem hajtható le, a hátsó ablak elektromosan leereszthető.
Az alapáron 35 colos Goodyear Wrangler All Territory MT terepgumikon gördülő újdonság 45 centiméter magas tárgyakon is át tud hajtani és a 60 centiméter mély víz sem okoz gondot számára. Felár ellenében pedig még komolyabb, 37 colos terepgumik is rendelhetők rá.
A három villanymotor összteljesítménye eléri az 1000 lóerőt, ami mintegy 3 másodperces 0–100-as sprintet tesz lehetővé.
A négykerék-hajtású és négykerék-kormányzású, adaptív légrugós Hummer EV hatótávolsága eléri az 560 kilométert, 350 kW-os töltővel pedig 10 perc alatt 160 kilométer hatótáv nyerhető.
Elsőként a jól felszerelt Edition 1 változat lesz kapható 2021-ben, még pedig 112 595 dolláros (34,5 millió forint) áron.
2022-ben érkezik a 800 lóerős és 480 kilométeres hatótávú, 99 995 dolláros (30,6 millió forint) változat, amit 2023-ban követ a már csak két motoros, 625 lóerős és 480 kilométeres hatótávolságú, 89 995 dolláros (27,5 millió forint) verzió. Az alapmodell csak 2024-ben fog debütálni: ez a 400 kilométeres hatótávú változat 79 995 dollárba (24,5 millió forint) fog kerülni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.