Az 510 lóerős csúcsmodell kevesebb, mint 4 másodperc alatt lő ki állóhelyzetből 100-as tempóra.
Megannyi pletykát és kiszivárgást követően a BMW hivatalosan is leleplezte a 3-as sorozat új csúcsmodelljét, az M3-ast, illetve annak kupé változatát, az M4-est. Íme:
Az elődökhöz képest 185-203 kilogrammot hízott és 12 centimétert megnyúlt sportszedán és sportkupé közös vonása az új 4-es sorozatról már jól ismert méretes hűtőrács.
Az alap M3/M4 mozgatásáról egy 3 literes soros 6 hengeres biturbó benzinmotor gondoskodik, melynek 480 lóerős teljesítménye, illetve 550 Nm-es nyomatéka 4,2 másodperces 0-100-as sprintet, illetve az M Driver's csomag megrendelése esetén 290 km/h végsebességet tesz lehetővé.
A Competition kivitelű non-plus-ulta kivitelek hasonló motorja 510 lóerőt és 650 Nm-t szabadít rá az aszfaltra, így nem csoda, hogy a 0-100-as gyorsulást akár 3,9 másodperc alatt is le lehet tudni ezekkel az opcionálisan ugyancsak 290 km/h végsebességű változatokkal.
Alaphelyzetben hatfokozatú kéziváltót kapunk, a Competition modelleket viszont nyolcfokozatú duplakuplungos automataváltóval szerelik. A ZF gyártmányú automata 25 kilogrammal nehezebb a manuális egységnél, de gyorsabb váltást tesz lehetővé.
A hajtás a korábbiakhoz hasonlóan a hátsó kerekeken van, de 2021 második felétől felár ellenében hátsókerekesre hangolt összkerék-hajtással is rendelhető a BMW két újdonsága. Kikapcsolt menetstabilizátor mellett az összkerekes M3 és M4 is képes csak hátul hajtani, ezenkívül pedig drift üzemmódot is kapunk.
A forgalmazás 2021 márciusában kezdődik meg. A BMW M3 alapára 82 500 euró (30 millió forint), az M4 pedig 84 000 eurótól (30,5 millió forint) startol. A Competition csúcsmodellek listaára 89 500-91 000 euró (32,5-33 millió forint). Most először a 3-as kombiból is készül M sportváltozat, melynek érkezésére 2022-ben lehet számítani.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.