Autó MTI 2020. szeptember. 18. 07:22

A spanyol és az olasz autópiac omlott össze a legjobban idén

Mindkét országban nagyjából 40 százalék a visszaesés eddig. Nálunk 25 százalékos a forgalom csökkenése.

Augusztusban közel ötödével, az év első nyolc hónapjában pedig közel harmadával csökkent az Európai Unióban forgalomba helyezett új autók száma az egy évvel korábbihoz képest az autóipari szakmai képviseleti szervezet, a brüsszeli ACEA csütörtökön publikált havi jelentése alapján. Januártól augusztusig 6,124 millió személygépkocsit helyeztek forgalomba az Európai Unióban, 32,0 százalékkal, közel 2,9 millióval kevesebbet mint egy évvel korábban.

Spanyolországban volt a legnagyobb a csökkenés az év első nyolc hónapjában, 40,6 százalékos. Olaszországban 38,9 százalékkal, Franciaországban 32,0 százalékkal, Németországban 28,8 százalékkal kevesebb személygépkocsit helyeztek forgalomba, mint egy évvel korábban.

Augusztusban 769 ezer autót helyeztek forgalomba az EU-ban, 18,9 százalékkal kevesebbet a 2019 augusztusi 949 ezernél. Júliusban csak 5,7 százalékkal maradt el a forgalomba helyezett autók 1,072 milliós száma az egy évvel korábbi 1,137 milliótól.

Augusztusban Ciprus kivételével, ahol 14,1 százalék volt az éves növekedés, az EU minden tagországában csökkent a forgalomba helyezett autók száma az egy évvel korábbihoz képest. A nagyobb nemzeti piacok közül Olaszország szerepelt a legjobban 0,4 százalékos csökkenéssel. Németországban 20,0 százalékkal, Franciaországban pedig 19,8 százalékkal kevesebb autót helyeztek forgalomba augusztusban mint egy évvel korábban.

Magyarországon 2019 augusztusában 15,6 ezer, az idén augusztusban 10,9 ezer személygépkocsit helyeztek forgalomba, 30,1 százalékkal kevesebbet. Januártól augusztusig a forgalomba helyezett személygépkocsik száma a 2019-es 105,4 ezerről 25,4 százalékkal 78,6 ezerre csökkent.

Német kutatóintézet: Véget ért a német autóipar aranykora

Több mint tíz éven át szárnyalt a német gazdaság legfontosabb motorjának tartott autóipar, újabb és újabb értékesítési rekordokkal. A korszak végét viszont nem csak a koronavírus-járvány okozta.

A legnagyobb piaci részesedéssel, 26,1 százalékkal a Volkswagen-csoport márkái rendelkeztek a január-augusztusi forgalomba helyezésekben az Európai Unióban. A csoport márkáiból 29,8 százalékkal kevesebbet, 1,599 milliót helyeztek forgalomba az idei első nyolc hónapban az egy évvel korábbi 2,278 millió után, a piaci részesedés azonban ezzel együtt is emelkedett a 2019-es 25,3 százalékhoz képest.

Augusztusban csak a BMW és a Hyundai csoport növelte eladásait az Európai Unióban, az év első nyolc hónapjában azonban minden autógyár kevesebb autót adott el.

A Hyundai-csoporton belül a Hyundai márka 10,1 százalékkal kevesebb, a Kia márka 18,9 százalékkal több autóját helyezték forgalomba augusztusban. Hyundai márkából 33,2 ezret, Kia márkából 31,0 ezret.

Augusztusban a BMW márkáiból 6,8 százalékkal több, 52,9 ezer autót helyeztek forgalomba az előző augusztusi 49,6 után. Csak a BMW márkából 8,6 százalékkal 43,2 ezerre nőtt a forgalomba helyezett autók száma 39,7 ezerről.

A prémiumkategóriában a BMW versenytársaiból kevesebb autót helyeztek forgalomba az idén augusztusban mint egy évvel korábban. Mercedes-Benz márkából számban többet ugyan, mint BMW-ből, 50,1 ezret, ami azonban 5,9 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest. A Volkswagen-konszernhez tartozó Audi márkából 28,6 százalékkal kevesebbet, 35,1 ezret.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.