Pörög az európai autóipar: jóval több mint 300 gyár működik a kontinensen
Az európai gépjármű- és alkatrészgyártás óriása továbbra is Németország, az üzemek hatoda itt működik.
Az európai gépjármű- és alkatrészgyártás óriása továbbra is Németország, az üzemek hatoda itt működik.
Most a dél-európai nagy piacok húzták leginkább a növekedést.
Három évtizedig tartó növekedés fordult meg az elmúlt három évben.
Októberben már a harmadik egymást követő hónapban emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban éves szinten. A magyar piac egyelőre ezzel ellentétesen mozog, és az egyik legrosszabbul teljesítő.
A legnagyobb piacokon mint a német vagy a spanyol, kétszámjegyű növekedést regisztráltak az elmúlt hónapban.
Tizenhárom havi rossz széria ért véget augusztusban, és az összes nagy piacon növekedés volt.
Folyamatos az áttérés az alternatív hajtással is rendelkező autókra.
Hiába volt az év tavaszán hatalmas növekedés, az év végére kiürült chipkészletek miatt lefagytak a kiszállítások.
Ez volt a negyedik mínuszos hónap egymás után.
Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) új adatai szerint a legtöbb EU-tagállam komoly elmaradásban van az elektromos töltőpontok számában.
Mindezt ráadásul csak a tizenöt legfontosabb uniós piacon, amelyben mi benne sem vagyunk.
Idén februárban kevesebb mint 2 százalékkal csökkentek az eladások tavalyhoz képest.