Autó hvg.hu 2020. június. 17. 06:41

Petíció indult a Lada európai kivonulása ellen

Sokan a jelek szerint nem szeretnék elfogadni a tényt, hogy mifelénk már nem lehet új Ladákat kapni.

A Lada Hungary Kft. a múlt hét elején jelentette be, hogy az új Ladák forgalmazását bizonytalan ideig felfüggesztették Európában és ezen belül Magyarországon is. Míg egyesek szerint ez egy teljesen logikus lépés, mások nehezen veszik tudomásul, hogy mostantól nem lehet új Ladákat vásárolni.

Utóbbiak egy csoportja tiltakozásul online petíciót indított, melynek révén jobb belátásra szeretnék bírni a Ladákat gyártó és forgalmazó AvtoVAZ-t. A cikkünk írásakor több száz támogatóval rendelkező német petícióval azt szeretnék elérni, hogy Németországban és az Európai Unióban újrainduljon minden Lada-modell forgalmazása.

A kezdeményezők szerint azért lenne fontos a Ladák európai visszatérése, mert ezek a típusok mindenki számára elérhető árúak, és több évtizede komoly rajongótáborral rendelkeznek.

László Ferenc

Az európai piacról történő kivonulásról a Lada többségi tulajdonosa, a Renault-Nissan Szövetség döntött. Leállították az európai emissziós normáknak megfelelő modellek gyártását, és így az európai import lehetősége is megszűnt, ellenben az európai szervizek továbbra is működnek és az alkatrészellátás is biztosított.

A Lada az elkövetkezendő 6 évben 17 új modellt piaci bevezetését tervezi, de ezek hozzánk már nem fognak eljutni.

A gyártó orosz kínálatában jelenleg öt modellcsalád található: a Granta, a Vesta, az Xray, a Largus és a jó öreg Nivára épülő 4x4. Magyarországon ezek közül az utolsó időkben már csak a Vesta és a 4x4 volt kapható. A Vesta a legújabb, 2014-ben bemutatott Lada, a 4x4-et pedig kisebb-nagyobb változtatásokkal 1977 óta gyártják.

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.