A Mercedes is komoly megszorításokra kényszerül
Azt még nem közölték, mi következik: elbocsátások, bércsökkentések vagy üzembezárások.
Azt még nem közölték, mi következik: elbocsátások, bércsökkentések vagy üzembezárások.
Európa legnagyobb gazdaságában a munkahelyek 59 százalékát a kkv-k működtetik, de most ők is nagy bajban vannak. Az okoknak a BBC járt utána.
Felhúzta az EU a kínai autók előtt a vámfalat, amit könnyű megkerülni. Kérdés, a szigor segít-e a bajba került európai gyártókon?
Nincsenek értékesítési problémáik, úgy tűnik.
A Biden-kormány által felmondott adóegyezmény újrakötése könnyebb lesz Trumppal, ezen kívül Magyarország autóexportra specializálódott uniós tagként és sebezhető feltörekvő gazdaságként csak veszíthet az új elnökön. Bár Varga Mihály pénzügyminiszter azt mondta, Magyarország az előző Trump-cikluson sem nyert. Az EU-nak egy évre van fegyverzete gazdasági háborúhoz, de egyelőre úgy tűnik, az Európai Bizottság a harc helyett a bizniszeléssel próbálkozik.
Költségcsökkentő intézkedésekkel próbálnak javítani a helyzetükön.
Gyengélkedik az autóipar, ezt pedig a beszállítók is megérzik, elbocsátásokkal próbálja csökkenteni a veszteségét a Schaeffler.
A vita középpontjában a SAIC elektromos modelljei állnak, amelyekre az EU 35,3%-os extra vámtételt rótt ki.
Magyarországon viszont kifejezetten támogatják a beruházásokat.
Egyre radikálisabb lépések merülhetnek fel a spórolás lehetőségeit keresve.
Az Európai Unió és Kína megállapodott abban, hogy további, technikai jellegű tárgyalásokat folytat a Kínában gyártott elektromos járművek vámtarifáinak alternatíváiról – közölte pénteken az Európai Bizottság, de hozzátette: az álláspontok között egyelőre komoly eltérések vannak.
A kancellár a Mercedes-Benz üzemének átadóján is ellenezte a kínai elektromos autókra kivetett európai vám tervét.