Autó MTI/hvg.hu 2024. december. 03. 07:21

Autóipari válságtanácskozás: 100 millió eurós segélyt kapnak a bajor beszállítók

Berlinhez és Brüsszelhez intézett követelésekkel ért véget a bajorországi autóipari csúcstalálkozó.

A CO2-flotta-határértékek túllépéséért kiszabott bírságok bizonyos feltételek melletti felfüggesztését, az elektromobilitás finanszírozásának felújítását, a tehergépjárművek útdíjának csökkentését, valamint az új technológiák iránti nagyobb nyitottságot vár Berlintől és Brüsszeltől a Markus Söder bajor miniszterelnök által összehívott autóipari csúcstalálkozó.

A Német Autóipari Szövetség (VDA) elnöke, Hildegard Müller a bürokrácia csökkentésének szükségességét hangsúlyozta a hétfői rendezvényen, hozzátéve, hogy „bízik a bajor támogatásban, mert Bajorország hangját Berlinben és Brüsszelben is meg fogják hallani”.

Az IG Metall szakszervezet regionális vezetője, Horst Ott üdvözölte a csúcstalálkozó által a politikának küldött jelzéseket. Hangsúlyozta azonban, hogy nemcsak a technológiában, hanem „emberekben is tudni kell gondolkodni”, ezért az esetleges támogatásoknak konkrét helyszínekhez kell kötődniük, és a hazai munkahelyek biztosítását is szolgálniuk kell.

Markus Söder bajor miniszterelnök kiemelte a már bejelentett átalakítási alap jelentőségét, amelyből legalább 100 millió eurót irányítanak az autóiparba – különösen a beszállítókhoz. Megerősítette továbbá Bajorország 2030-ra kitűzött célját 100 ezer töltőállomás és hidrogéntöltő állomás létesítésére a szövetségi tartományban. Söder szerint jelenleg 30 ezer töltőállomás működik.

A Greenpeace környezetvédelmi szervezet bírálta Söder felhívását, hogy az Európai Unió álljon el a belső égésű motorok fokozatos kivonásától. „Söder nem kötelezte el magát egyértelműen az elektromos autók jövője mellett, és továbbra is a belső égésű motorok szükséges kivonása ellen agitál. Ez tovább növeli a BMW, az Audi és más német gyártók lemaradását” – mondta a szervezetet képviselő Saskia Reinbeck, aki szerint egyértelmű technológiaváltási dátum nélkül „az iparág tovább fog tántorogni, a kínai e-autó-konkurencia pedig maga mögött hagyja a német gyártókat”.

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.