Ha a motorja nem is fog úgy szólni, mint a 30 évvel ezelőtti 205 GTi-nek, élményautózni biztosan lehet majd vele.
A Peugeot klasszikus GTi-korszaka biztosan véget ért, villanyautóként azonban tovább élhet a sportos modell.
Noha végleges döntés még nincsen, jó esély mutatkozik arra, hogy már a közeljövőben ismét városi sportautót kínáljon a Peugeot. A GTi típusjelzést az új generációs 208-as viheti tovább – akár tisztán elektromos hajtással. Minderről Jean-Philippe Imparato, a Peugeot vezérigazgatója nyilatkozott a brit Autocar magazinnak.
A menedzser utalt az új Peugeot Sport Engineered (PSE) családra, amelynek első darabja az Peugeot 508 PSE lesz. Ez nem csak a legerősebb Peugeot 400 lóerővel, de plug-in hibrid is.
A „sportos” elektromos autók mellett a GTi jelölésű autók is visszatérhetnek, ha olyan jellegű modellt sikerül összehozni, ami az eredeti GTi-koncepcióval azonos. Az 1984-es Peugeot 205 GTi minimális tömegű, közvetlen kormányzású feszes futóművű, nagyon agilis autó volt, egy megfizethető örömautó.
Az említett sportos elektromos kis Peugeot-ok alapja minden bizonnyal az e-208-as lesz, amiben jelenleg egy 50 kWh-os akkumulátor van, amely nagyjából 340 kilométeres hatótávot garantál. Összehasonlításképpen, ami a sportautóknál az egyik legfontosabb: a Peugeot 208 GTi benzinmotorral csak 1160 kilogramm tömegű, míg az elektromos e-208 1455 kilós.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.