0-ról 100 km/h-ra bőven 3 másodperc alatt lő ki a zuffenhauseni gyártó szupersportos új 911-es modellje.
A 10 milliméterrel leültetett új csúcsmodell elöl 45, hátul 20 milliméteres szélesítést kapott, a 20 colos első felniken 255/35-ös, a 21 colos hátsókon pedig 315/30-as sportgumik feszülnek. A kerekek mögötti kerámiafékek 420, illetve 390 milliméter átmérőjűek.
A gyártó által 3,8 literesként emlegetett 3 745 köbcentiméteres hathengeres boxermotor két turbóval megfújva nem kevesebb, mint 650 lóerős teljesítményt, illetve 800 Nm-es nyomatékot szabadít rá a négy kerékre. Még pedig egy nyolcfokozatú automataváltón keresztül.
Az 1 640 kilogrammos Turbo S 2,7 másodperc alatt lő ki állóhelyzetből 100-as tempóra, és a 0-200-as sprinthez sincs 8,9 másodpercnél több időre szüksége. A végsebesség 330 km/h. Emlékeztetőül, az 580 lóerős és 750 Nm-es előd 2,9 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra.
A kereskedelmi forgalomban áprilisban debütáló, gazdag alapfelszereltségű Porsche 911 Turbo S alapára 216 396 euró (73,5 millió forint), a nyitható tetejű változatért pedig minimum 229 962 eurót (78,2 millió forint) kérnek el.
A későbbiekben érkezik a némileg gyengébb Porsche 911 Turbo, mely kiviteltől függően 190-205 ezer euróba (64,5-69,7 millió forint) fog kerülni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.