A retrófuturista hotrodot egy Bentley Continental GT motorja hajtja.
A belga Krugger műhelyt egy Fred Bertrand nevű versenyző alapította és alapvetően motorkerékpárokat csinálnak. Most eltértek némileg a szabvány ügymenettől, mert egy futurista, de közben igazán régies monstrumot gyártottak, egy W12-es motorral.
Az együléses speedster munkálatai három éve kezdődtek, amikor Andre Dupont és Francois Forneri, egy gyógyszeripari vállalat a Mithra tulajdonosai Bertrandhoz fordultak, hogy készítsen valami különleges járművet számukra. A műalkotásszerű jármű lassan alakot öltött és a speester neve FD lett, Forneri és Dupont után.
A nyitott karosszériés dizájn a 30-as évek úgynevezett streamline formavilágát követi, amely akkoriban is arról szólt, hogy egy autó legyen minél légiesebb és a lehető legjobb aerodinamikájú.
A speedster mindenféle mai számítógépes tervezés és CNC-esztergálás nélkül formálták ilyenné. A színét 150 féle lehetséges változatból választották ki és a Bentley Blue Train jármű inspirálta.
Az sem véletlen, hogy milyen motorra esett a választás vele kapcsolatban. A Ferrari a 30-as években még nem létezett, ami Forneri kedvence lett volna, de a Bentley öröksége megfelelt a megrendelőnek. Így aztán a Bentley 6.0 literes W12-es biturbó motorja, amely 635 lóerős került ebbe, a fantázia világban született autóba.
A Krugger FD bár hivatalos adatokat nem tette közzé róla, nagyjából 1250 kilós lehet, és ha abból indulunk ki, mit tudhat a Bentley Continental GT-nél könnyebb karosszériával, akkor a gyorsulása 0-100-ra 3 másodperc környékén lehet.
A kocsit a Kugger cég egyébként a Bonneville-i sós síkságra akarta kivinni gyorsulni, de amikor kész lett a projekt, inkább kiállítási példány lett belőle. A hírek szerint a jövő évi Goodwood Festival of Speeden például ott lesz.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.