A Volkswagen-konszern cseh márkája leleplezte a ráncfelvarrt Superbet, ami most először zöld rendszámos, plugin hibrid változatban is rendelhető.
Faceliftről lévén szó, a tengelytáv változatlan maradt, ellenben a hosszúság kiviteltől függően 6-8 centimétert nőtt. Nagyobb lett a hűtőrács, változott a fényszóró, mely mostantól alapáron LED-es, felár ellenében pedig mátrix LED kivitelű.
Hátul újdonság, hogy a gyártó logóját egy szélesre nyújtott SKODA felirat váltotta, valahogy úgy, ahogy a nemrég kijött Kamiq és Scala esetében. Megváltozott a teljesen LED-es hátsó lámpa rajzolata, ezenkívül említést érdemelnek az új 18 és 19 colos felnik, valamint a két új szín, a Race Blue és a Crystal Black.
Az utastérben a korábbiaknál jobb minőségű anyagokkal találkozhatunk, ezenkívül a vezetéstámogató rendszereket is továbbfejlesztették.
Vadonatúj modell a Superb iV, mely a csehek első plugin hibrid autója. Ebben egy 156 lóerős 1,4 literes TSI benzinmotor és egy 115 lóerős villanymotor található, melyek egy hatfokozatú DSG automataváltón keresztül 218 lóerős rendszerteljesítményt és 400 Nm-es nyomatékot adnak le a kerekekre.
A 13 kWh kapacitású akkumulátor a WLTP-szabvány szerint 55 kilométeres villanyhatótávot tesz lehetővé, a teljes hatótáv pedig mintegy 850 kilométer. Negatívum, hogy a környezettudatos technika miatt a szedán csomagtartója 625-ről 485 literre olvadt, a kombiba pedig 660 helyett csak 510 liternyi csomagot lehet bepakolni.
Az alapmotor egy 120 lóerős 1,6 literes dízelmotor, ami felett egy 150, illetve 190 lóerős változatban elérhető 2 literes gázolajos egység található. Benzines fronton a 150 lóerős 1,5 literes TSI jelenti a belépőszintet, ezenkívül pedig 190, illetve 272 lóerős 2 literes TSI erőforrással is rendelhető az új Superb. A legerősebb változat alapáron összkerékhajtású.
A forgalmazás ősszel kezdődik meg, a típus németországi alapára várhatóan 28 000 euró (8,8 millió forint) magasságában fog alakulni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.