Az orosz márka hazai importőre ugyan csökkenő darabszámról, de nem lankadó vásárlói érdeklődésről számolt be. A jó öreg Niva még mindig tarol, csak a Vesta előzi meg.
A Lada Hungary által közölt legfrissebb adatokból kiderül, hogy 2018-ban összesen 879 új Ladát helyeztek forgalomba Magyarországon. Összehasonlításképp, 2017-ben mintegy 1 060, 2016-ban pedig 1100 Lada fogyott a hazai piacon, vagyis két év alatt 25 százalékkal csökkentek az eladások.
Pataki András, a Lada Hungary vezetője a visszaesés ellenére elégedett az eredményekkel, ugyanis szerinte a "márka ismertsége, népszerűsége töretlen". Pataki arról számolt be, hogy a tavalyi alacsonyabb értékesítési mennyiség hátterében az egész autópiacot érintő, új károsanyag-kibocsátási normára átállás és az emiatti gyártáskiesés áll.
"A keresleti előrejelzés alapján azonban több új magyar Lada-tulajdonos is lett volna 2018-ban, ha nem alakul ki ez a sajnálatos készlethiány" – nyilatkozta a cégvezető.
Tavaly 359 darab Vesta, 270 darab 4x4 (Niva), 145 darab Kalina és 105 darab Granta talált gazdára Magyarországon. A márkán belüli hazai toplista élén lévő Vesta egy 2015-ben debütált típus, a képzeletbeli ezüstérem birtokosa, a nemrégiben általunk is letesztelt 4x4 viszont már több mint 40 éve készül kisebb-nagyobb változtatásokkal.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.