Autó hvg.hu 2018. október. 23. 08:21

Időutazás: ilyenek voltak az autóreklámok 1956-ban

62 évvel ezelőtt még nem Photoshoppal megszépített fotók és CO2 kibocsátási adatok uralták az autógyártók hirdetéseit.

Míg napjainkban már jelentősen több mint 3 millió személyautó van forgalomban hazánkban, addig 1956-ban még kevesebb mint 11 ezer négykerekű közlekedett a magyar utakon ráadásul ezen mennyiség közel háromnegyede állami használatban volt. Ráadásul ennek a néhány ezer autónak a többsége rendkívül elavult, háború előtti konstrukció volt.

A világ szerencsésebb történelmi fejlődésű országaiban azonban ekkor már javában virágzott az autópiac, és a gyártók fekete/fehér és színes hirdetésekben próbálták meg népszerűsíteni az egyre kényelmesebb, egyre erősebb és egyre nagyobb tudású modelljeiket. Íme néhány amerikai és európai hirdetés az 1956-os forradalom évéből:

Steemit

 

Pinterest
Pinterest
Sleekburnprints
Europeanceo
Pinimg
Pinimg
56classicchevy
Vitessesteve
Jumpingfrog
Oldcaradvertising

Amennyiben az 1956-ban debütált új autókra részletesebben is kíváncsi, ebben és ebben a cikkünkben több érdekes modellel is megismerkedhet.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Serdült Viktória 2024. november. 28. 10:09

Felesleges kényeskedni a függetlenség miatt – a bírókat képviselő OBT elnöke a kormány alkujáról

Két lehetőség volt: vagy nincs pénz, vagy pedig van, de akkor alá kell írni a papírt – így magyarázta a HVG információi szerint egy belső értekezleten Szabó Péter, az Országos Bírói Tanács elnöke, miért ment bele a kormány diktálta megállapodásba. Beszédének több forrásból hozzánk eljutott átirata szerint azt mondta, felesleges kényeskedni a bírói függetlenség miatt.