Autó hvg.hu 2018. szeptember. 17. 20:47

Különleges gyári autókat hoznak a Hungaroringre, az idei Volkswagen-találkozóra

Már nyolcadik alkalommal tarják a magyarországi Forma-1-es pályán a wolfsburgi márka legnagyobb itthoni rendezvényét. Lesz idén duplamotoros Golf, Pikes Peak-i versenyautó és két 40 éves elektromos Volkswagen is. Mellettük még vagy 300 zsűrizett VW az itthoni felhozatalból.

Most hétvégén, szeptember 22-én lesz a hagyományos, nagy Volkswagen-találkozó a Hungaroringen. Ezúttal a Volkswagen Driving Experience Team speciális modelljei, a Volkswagen R GmbH tuning autói, a Pikes Peakre épített, duplamotoros Golf Mk2 és a bécsi Golf-gyűjtő, Josef Juza egyedi járművei érkeznek a Hungaroringre.

A Volkswagen Driving Experience Team több Golf GTI Performance-t, egy Golf GTI TCR-t és egy Golf GTI Clubsport S modellt hoz a találkozóra. Utóbbival a korábbi évek hagyományához hűen Ronny "C´Rock" Wechselberger mutat majd be lélegzetelállító trükköket.

A Volkswagen gyári tuning cége, az R GmbH révén megtekinthető lesz egy Golf R Variant („Monster“ audio- és OZ Performance csomaggal), egy Polo WRX, valamint a 400 lóerős Oettinger Golf 400R rendőrautó.

A valaha készült leggyorsabb Golf GTI-vel készül a Volkswagen

Ennek a vadonatúj GTI-nek már az Autobahnon sem lesz sok igazi ellenfele.

A Hungaroringre érkezik továbbá az a duplamotoros Golf Mk2 is, amely 1987-ben a Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Felfutó versenyen indult a Volkswagen Motorsport színeiben. Az autóval együtt hazánkba látogat Klaus-Joachim „Jochi” Kleint korábbi német profi, Európa-bajnok raliversenyző is, aki a 31 évvel ezelőtti futamon vezette a 652 lóerős kocsit.

A Volkswagen villanyautója minden benzines és egyéb riválisát falhoz állította

A tisztán elektromos hajtásláncú versenyautó nemcsak a saját kategóriájában állított fel új rekordot, hanem az abszolút rekordidőt is megfutotta a Pikes Peaken.

De a sor itt még nem ér véget, a szervezők ugyanis Josef Juza 116 Golfból álló gyűjteményéből is elhoznak három egyedi modellt: két I-es és egy II-es Golfot. Az egyik I-es Golf egy 1973-as, sorozatgyártás előtti, tolóajtós változat – valószínűleg a világ legrégebbi Golf modellje –, a másik pedig egy CitySTROMer, amely az RWE német energetikai cég közreműködésével épült 1981-ben.

Ez a modell volt az egyik első mindennapi használatra alkalmas elektromos autó, melyből 20 jármű került az energetikai cég flottájába. Szintén elektromos hajtású a II-es Golf is, amely már valamivel nagyobb mennyiségben készült.

A kéményseprőnél jártunk, aki 116 darab különleges VW Golfot gyűjtött össze

Az elsőnél is régebbi, úttörő elektromos és elképesztően ritka erős Golfja is van annak az osztrák gyűjtőnek, akinek egyes kincsei hamarosan Magyarországra érkeznek.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.