Az biztos, hogy sokaknak tetszene, ha egy eseti, egyszeri oda-vissza autópályázás miatt, nem kellene tíznapos matricát kifizetni.
Még augusztus végén jelentette be a kormány, hogy változik az autópálya-matrica ára, - "megelpő módón" nem csökken - a 10 naposé 2975 forintról 3500 forintra nő, októbertől.
A Jobbik ismét felvetette ennek kapcsán a 24 órás autópálya-matrica bevezetésének lehetősét. A párt szerint érthetetlen, hogy tíznapos autópálya-matricára vannak "kényszerítve" a magyar autósok, azok is, akik például csak félnapos ügyintézés miatt veszik igénybe a sztrádát. Szerintük a 24 órás matrica árát ezer forint alatt lehetne meghatározni.
Nyilván az egynapos gyors oda-vissza utak miatt egy 800-1000 forint körüli árú matricának sokan örülnének, és mióta fizikailag nincs matrica, amelyet nyomtatni kéne, költségoldalról sem teljesen indokolható, hogy nincs ilyen a kínálatban.
Az eseti matrica bevezetéséhez tömeges igényre lenne szükség az autósok részéről – jelezte korábban többször is az illetékes minisztérium. Ha elég autós jelzi, hogy szeretne ilyen útdíjat is, akkor szóba jöhet ennek a bevezetése.
Az eseti matrica bevezetése komplex folyamat lenne, mert az esetleges új tarifák meghatározásánál figyelni kell arra, hogy a bevezetésével a nem útdíjköteles utakon ne növekedjen meg a forgalom, de a jelenleg sokat autózóknál se szaladjanak el jelentősen az úthasználati költségek – érvelt korábban a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.
Az államkasszába két éve nagyjából 60 milliárd forint (pontos, október 28-ig tartó adat szerint 56,192 milliárd) jött a díjakból, nyilván nem szeretné a kormány, hogy ez a bevétel csökkenjen. Akkori statisztika szerint az összes matrica 57,9 százalékát vásárolták magyarok, 42 százalékát külföldiek, akiknek egyértelműen megérné az eseti matrica.