A magyar és a külföldi autósok körében is az egyhetes pályamatrica a legnépszerűbb. Német és román autóra veszik a legtöbb matricát a külföldiek körében. A külföldi teherautók közül messze a románok mennek legtöbbet Magyarországon.
Augusztustól egy sor pénzbüntetés összege megugrik, jóval nagyobb közlekedési bírságokkal, e-matricás pótdíjakkal kell számolni, híznak a céges bírságok is, a kiszabható munkaügyi bírságok pedig már márciusban megnőttek. Összeszedtük a fő tudnivalókat.
A hétvége folyamán néhány órára teljesen leállnak majd a mobilfizetési szolgáltatások, így nem lesz majd elérhető a Mobiljegy, valamint nem lehet majd venni e-matricát és parkolási jegyet sem.
Több útszakasz lesz fizetős, a buszoknak nem e-matricát kell vásárolniuk, a teherautóknak pedig megváltoztatják az útdíj mértékét és egy új díjkategóriát is kapnak.
Aki külföldi rendszámú járművel mulaszt el autópálya-matricát venni Magyarországon, a magyar rendszámúakhoz képest két és félszeres bírságot kap, és a csekket nem is a magyar útdíjbeszedő, hanem egy németországi, de amúgy szintén magyar családi vállalkozás küldi. Az EU hiába hozott szabályokat épp az ilyen ügyek költségeinek csökkentésére, azok csak másutt működnek, nálunk valamiért nem. A külföldi hatóságok is ismerik a „magyar különlegességet,” de tehetetlenek ellene. Mégis vannak, akik felveszik a harcot a németországi magyar társasággal, és nyernek is.
Ha külföldi rendszámú autóval szabálytalankodik valaki idehaza, akkor a kiszabott pótdíj ugyanakkora, mint amekkorát a Magyarországon regisztrált járművek kapnak, de a csekket nem a hazai autópálya-üzemeltető küldi, hanem egy külföldi cég. Emiatt az alapösszegre akkora kezelési költség rakódik, hogy azzal a többszörösére emelkedik a befizetendő összeg. A cikkünkben bemutatandó eset tartogat még más meglepetést is.