Ez az orosz terepjáró nem éppen modern technikájáról híres, ettől függetlenül megvan a maga piaca.
A Lada 47 évvel ezelőtt kezdte meg a VAZ-2121 fejlesztését, és Niva néven 41 évvel ezelőtt gördültek le az első ilyen autók a vállalat gyártósorairól. A típust később aztán átkeresztelték Lada 4x4-re, de alapjaiban véve a típus még mindig szinte teljesen ugyanazt a technikát hozza, mint négy évtizeddel ezelőtt.
A nemrégiben általunk is alaposan letesztelt, immár Euro 6-os motorral szerelt Lada 4x4 hazánkban legolcsóbban 2,99 millió forint ellenében vihető haza, azonban kedvező ára ellenére sem túl gyakori látvány a magyar utakon. Oroszországban azonban nagyon más a helyzet, ugyanis saját hazájában továbbra is kiválóan teljesít ez a terepjáró.
Idén áprilisban nem kevesebb mint 3145 Lada 4x4 talált gazdára Oroszországban, ami éves szinten 27 százalékos növekedést jelent. Ez pedig elegendő ahhoz, hogy a Lada 4x4 az ország harmadik legnépszerűbb terepjárója legyen.
A piacot a Hyundai Creta (ix25) uralja a maga 5933 darabos eladási mennyiségével, a második helyen pedig a Magyarországon is népszerű Renault Duster található, mely típusból egy hónap alatt 3503 példány talált gazdára.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.