A Mol Limo Budapesten 200 benzines és 100 elektromos járművel kezdi meg a szolgáltatást.
A Mol Limo 60 négyzetkilométeren a főváros 10 kerületére – a belváros mellett a forgalmasabb külső kerületekre – terjed ki, az autók parkolásáért a felhasználóknak nem kell fizetniük – mondta a szolgáltatást bemutató sajtótájékoztatón Ratatics Péter, a Mol-csoport fogyasztási szolgáltatásokért felelős igazgatója.
Hozzátette, hogy a 300 automata váltós járművel induló flotta 2020-ra a duplájára nő, és a főváros egész területére igénybe lehet venni, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret már jövőre elérheti.
Néhány éven belül kivezetik a benzines autókat is a flottából, amely attól kezdve kizárólag elektromos kocsikból áll majd. Azokat a Mol állomásain gyorsan és kényelmesen föl lehet majd tölteni.
A vállalat az egész régióban fejleszti a hálózatot, három éven belül a Fekete-tengerig és az Adriáig 252 új töltőállomással biztosítja az átjárhatóságot az elektromos járművek számára. Az MTI rákérdezett, hogy mekkora befektetést jelent a szolgáltatás indítása és fejlesztése a cégnek, és milyen megtérülést terveznek, erre azonban üzleti titokra hivatkozva nem válaszoltak.
MOL Limo 1x1 |
|
Ratatics arról is beszélt, hogy az autómegosztás (car sharing) kipróbált és bevált megoldás, Európában csaknem 5,8 millió felhasználó 68 ezer ilyen autót használ, ami a világ összes megosztott járművének körülbelül a fele.
66 Ft percenként, de van |
(Most az egész rendszert február 25-ig, 33 forint/percért lehet használni, 0 Ft regiszrációs-díj és 0 Ft havidíj mellett.) |
A tapasztalatok szerint minden megosztott használatú jármű 5-10 magántulajdonút vált ki, ami csökkentheti a forgalmat és a parkolási területet, ezzel több területet hagy meg a városok lakóinak és hozzájárul a légszennyezés mérsékléséhez.