Autó hvg.hu 2017. december. 14. 10:31

Több száz autóval ugrik neki a Mol legújabb bizniszének

Januárban indul a Mol-Limo, vagyis a Mol fővárosi carsharing szolgáltatása.

A hvg.hu is írt róla, hogy hamarosan újabb autómegosztó szolgáltatás indul Budapesten, miután egyik olvasónk kiszúrta, hogy lefóliázott autókkal van tele egy budaörsi parkoló. Mára tudni, hogy ez a Mol-Limo, amely komoly áttörést hozhat az autómegosztás piacán.

Az Index is utánajárt a részleteknek és most megjelent cikkéből kiderül, hogy a Budapesten elérhető megosztott használatú flotta kezdetben 300 Volkswagen Up márkájú autóból áll majd, ebből 100 elektromos (e-Up) és 200 belsőégésű (benzines) jármű lesz. (Évente száz autóval bővül a flotta terveik szerint, és 2021-ig fokozatosan teljesen elektromossá válik.)

A szolgáltatás használatához szükséges applikáció már készen van, a regisztráció online történik, vagyis nem kell majd személyes ügyintézés. A fogyasztónak az autó kiválasztása után 20 perc áll rendelkezésére, hogy az ingyenes foglalás törlése nélkül odaérjen a megjelölt gépkocsihoz. A tesztüzem már folyik a fővárosban.

AFP / Frank May

A szolgáltatásért az alábbi díjakat kell majd fizetni:

  • 66 forint lesz a percenkénti használati díj
  • lesz 15 forintos lefoglalási díj – ez a „parkolási” díj olyan lesz, mint a taxiknál a várakozási díj, akkor ketyeg, ha egy ügyet intéző ügyfél nem szeretné elengedni az autóját, hanem azt a rövidebb „beszaladások”, ügyintézések során megtartja, lefoglalja magának
  • lesz regisztrációs díj – ennek leendő mértéke még nem ismert
  • lesz tagdíj: 990 forint/hónap

A parkolás úgy van szabályozva, hogy a gépkocsik leparkolása az ügyfél feladata, de a szolgáltató költsége.

Nem autós Bubi

A Bubi és a Limo modellje egyébként teljesen más, mivel a Limo autókat a limozóna elnevezésű szolgáltatási területen belül bárhol fel lehet venni és le lehet rakni, nem kell őket gyűjtőpontra vinni, mint a Bubi esetében.

A másik különbség, hogy az autókat a Mol üzemelteti, míg a bringák üzemeltetését a BKK végzi, ott a Mol gyakorlatilag csak reklámfelületeket kap a pénzéért. Bár ez nem biztos, hogy az idők végezetéig így marad, mert a Pozsonyban hamarosan induló hasonló szolgáltatást például már más modellben képzeli el a csoporthoz tartozó Slovnaft: a Mol-leány ott üzemeltető is lesz.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Kult HVG 2024. november. 26. 20:00

"Amit mi csinálunk, az hosszútávfutás" – színfalak mögött az Ivan & The Parazollal

Néhány napon belül több helyen és több helyzetben is találkoztunk a jövőre hatodik nagylemezét megjelentető Ivan & The Parazollal, hogy megtudjuk, mitől különleges a zenekar új nagylemeze, hogyan áll most a 14 éves zenekar, mi történt velük az elmúlt években, és miért gondolják azt, hogy eljött az együttes aranykora. A HVG kisfilmje.