„Diesel-free”, ez lehet az új jelmondat hamarosan egyre több gyártónál.
A jelenlegi folyamatokra ráerősítve, a japánok 2018-tól már nem árulnak Olaszországban dízelmotoros személyautókat – csak az offroad modellekhez kínálnak öngyulladásos üzemű erőforrást – helyettük, maradnak leginkább a hibridek.
Egészen pontosan a Yaris, Auris és RAV4 modellek közül kerültek ki a gázolajos változatok, az Aygo, C-HR már eddig is „diesel-free” modellek voltak. Úgy tűnik, a normál személyautóknál lejár a D-4D-ként ismert japán dízelmotorok életciklusa.
Igaz, a Toyota nem rontotta saját üzletét ezzel a lépéssel nagyon, a tavalyi évben eladásaik 6 százalékát adták Olaszországban a dízelautóik, jellemzően persze a RAV4-gyel, amelynél ez még igen magas 18 százalékos volt. Ráadásul a fogyasztói trend mutatja, nem érdemes a dízelekkel bajlódni, gyorsan csökken a gázolajos autók iránti kereslet. Az Auris és a RAV4 is meglehetősen piacképes alternatívák a dízelekre hibrid változatban is – írta az Automotive News.
Ami marad még dízelesként, a Land Cruiser és a Hilux pickup, amelyeknél a CO2- és fogyasztási adatok sokkal kedvezőbbek dízelként. A Toyotánál egyébiránt Nyugat-Európában már minden második eladott autó hibrid, miközben a gázolajos autóik aránya csak 15 százalék a portfólión belül.
A lépés annak fényében végképp nem meglepő, hogy a Toyota vezetése bejelentette lényegében befejezték a dízelmotoros autózást, új modellt már nem fognak kihozni ilyen erőforrással.
Nálunk és vélhetően szerte Európában még az Avensis 1.6 és 2.0 literes és a Corolla 1.4-es dízelei számítanak – főleg céges autóként – népszerűnek, kérdés ezekkel majd mi lesz hosszabb távon. Érdekesség talán, hogy ezeket a modelleket mivel nincs hibrid változatuk, nem is forgalmazzák Olaszországban.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.