Hamarosan indulna élesben az az automata ellenőrző hálózat, amely a túlsúlyos közúti járműveket szűrné ki, komoly bírságok kíséretében.
Mint, ahogyan mi is megírtuk nagy erőkkel épül a Nemzeti Tengelysúlymérő-rendszer (TSM). Összesen 89 helyszínen – a lista róluk itt – kerül az aszfalt alá automatikus tengelysúlymérő szenzor az útdíjköteles szakaszokon. A kapukra szerelt kamerákból, aszfaltba épített szenzorokból és egy adatgyűjtő központból álló rendszer a járművek tömegét és sebességét méri majd, de – jelen állás szerint – csak a megengedett össztömeg túllépéséért büntet.
Mint ismeretes a közlekedési hatóság rendelete szerint a rendszer 2017. szeptember 19-étől lépne működésbe. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete( MKFE) viszont levélben fordult a minisztériumhoz, mert véleményük szerint az élesítés előtt szükség lenne egy próbaüzemre. Javaslatuk szerint a rendszer működése az eredmények kiértékelését követően, 2018-ban kezdődhetne meg – írta most a Vezess.hu.
Az MKFE felhívta a figyelmet arra, hogy a mérési adatokat az időjárási tényezők, az útminőség változása, valamint a speciális rakományok is befolyásolhatják. A szervezet ugyanakkor elfogadhatatlannak tartja, hogy az ömlesztett árut szállító gépjárművek esetében kikerült a rendeletből a tömegbizonylatot vagy nyilatkozatot kiállító felelőssége, mivel ezekben az esetekben sem a fuvaros vállalkozás, sem a gépjárművezető nem tudja ellenőrizni az áru súlyát.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.