Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#kamion

hvg360 Tiszai Balázs

Itthon is bevezettek volna januárban egy modern, környezetkímélő üzemanyagot, de az utolsó pillanatban valaki elkaszálta

Európa-szerte egyre nagyobb az érdeklődés a HVO100 típusú biodízelfajta iránt, mely a hagyományos dízelhez képest már nem 60, hanem 90 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátást ígér. A szállítmányozásban dolgozó magyar sofőrök is ismerik, és igénylik is, hogy a hazai kutakon kapható legyen, mert egyes nagy, nemzetközi megbízók már kikötik, hogy csak ilyen anyaggal hajtott kamionokkal hajlandók az árujukat szállíttatni. Sokáig úgy volt, hogy 2025-től itthon is kapható lesz, <strong>a jövő évi adócsomagban</strong> <strong>benn is voltak</strong> a törvénymódosítók, de mire a parlament elé kerültek, kiszedték azokat a csomagból.

hvg360 HVG

Sorra gyulladnak ki a MAN kamionok – mi történik itt?

Jót akartak az ólommentessel, mégis baj lett belőle. Egy nagy teherautó- és buszgyár, a MAN mihamarabb alkalmazkodni akart ahhoz az új előíráshoz, hogy el kell hagyni a környezetre és az egészségre veszélyes ólmot a hajtórudak és a főtengelyek csapágycsészéiből. Az érintett kamionoknál 400–500 ezer kilométer megtétele után, vagyis nemrég kezdett kiderülni, hogy baj van. Méghozzá ijesztő módon.