Ha érdeklik a magas fordulatszámon ordító hamisítatlan V8-as szörnyetegek, akkor irány Mogyoród, ahol többek közt Micheliszék Hondái is ott lesznek.
A Német Túraautó Bajnokság a hétvégén a Hungaroringen tesz látogatást, vagyis tavalyhoz hasonlóan idén is felbőgnek a német sportkocsik motorjai a mogyoródi dombok között. De milyen autókról is van szó? Nos, ebben az igencsak kiegyensúlyozott szakágban nincs túl nagy különbség az autók között, melyek ráadásul csak sziluettjük tekintetében hasonlítanak közúti társaikra, de a lényeg nem is ez, hanem a mindig szoros és izgalmas küzdelem.
Az Audi-, BMW-, illetve Mercedes-gyártmányú, mintegy 1100 kilogrammos DTM autókban négyliteres lökettérfogatú, kilencvenfokos hengerszögű V8-as szívómotorok teljesítenek szolgálatot. Az erőforrások már tavaly is közel 500 lóerősek voltak, azonban mivel idén 28-ról 29 milliméterre nőtt a levegőszűkítő csövek átmérője, az ennek köszönhető mintegy 25 lóerős többletnek köszönhetően már egész biztosan az 500 feletti lóerőtartományban járunk.
Az említett teljesítmény mellé mintegy 500 Nm-es nyomaték társul, és mindez egy hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül jut el a tavalyiaknál puhább, jobban tapadó és gyorsabban kopó Hankook Ventus Race versenygumis hátsó kerekekre. A Forma–1-ből ismerős DRS rendszert idén átdolgozták a DTM-ben, a lényeg azonban változatlan: az előzésre készülő pilóta futamonként tizenkét körben gombnyomásra csökkentheti autója légellenállását, és ezáltal nagyobb tempót érhet el.
2017-től már tiltott a gumimelegítők boxutcai használata, ezenkívül pedig a versenyhétvégék mindkét futamán kötelező a legalább egyszeri boxkiállás, melynek időpontját viszont a csapatok maguk választhatják meg. Fontos továbbá, hogy a padlólemez 5 milliméterrel vastagabb lett, és a hátsó diffúzor is más formát kapott.
A DTM hungaroringi eseményei ma 17:00-kor kezdődnek meg az első szabadedzéssel, majd pedig szombaton és vasárnap következnek az időmérők és a versenyek. A betétfutamokon megtekinthetők lesznek a Formula–3-as bajnokság és a TCR autói is. Utóbbi szériában versenyez a WTCC-ből ismerős Michelisz Norbert saját magyar csapata, az M1RA, tehát többek közt emiatt is érdemes kilátogatni a ringre.
A legolcsóbb napijegy 13 euró, a legdrágább hétvégi belépő pedig 54 euróba kerül. A 7-14 év közöttiek 50 százalékos kedvezményt kapnak, a 7 évnél fiatalabbak pedig ingyenesen tekinthetik meg a DTM hazai futamát.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.