A kínai tulajdonban lévő svéd márka Genfben leplezte le SUV-bestsellerének teljesen megújult kiadását.
Egy 2007-es koncepciómodellt követően a Volvo 2008-ban a Genfi Autószalonon, vagyis pontosan kilenc évvel ezelőtt mutatta be az X60-as végleges változatát. Az idei rangos genfi összejövetelen pedig megérkezett a kompakt crossover SUV kategóriás modell második generációs kiadása. Az új XC60-ról már első blikkre jól látszik, hogy a tervezők ugyanazon az úton haladtak tovább, melyen a nagyobb XC90 esetében elindultak, azonban a két testvérmodell még így is relatíve könnyen megkülönböztethető egymástól.
Újdonság a kormányerő-rásegítéssel rendelkező City Safety biztonsági rendszer, valamint az aktív kormányzással működő, frontális ütközést elkerülő megoldás. A Volvo holttérfigyelőre rendszere, a BLIS mostantól szintén kormányerő-rásegítéssel működik, ami ily módon is mérsékli a sávváltás során felmerülő ütközési kockázatot. A félautonóm vezetőtámogató rendszer 130 km/h-s tempóig automatikusan kormányoz, fékez és gyorsít, persze csak akkor, ha az útfelfestések megfelelő minőségűek.
A piaci bevezetéskor 190 lóerős D4 és 235 lóerős D5 dízelmotorokkal, valamint 254 lóerős T5, illetve 320 lóerős T6 benzinmotorokkal lesz elérhető az új modell, később pedig érkezik a 407 lóerős T8 hibrid is. A négyzónás klímával, valamint Android Auto és Apple CarPlay támogatással rendelkező Volvo XC60 sorozatgyártása áprilisban kezdődik meg Svédországban. A már előrendelhető új modell hazai indulóára 13,93 millió forint lesz (D4 AWD Momentum), az első példányok várhatóan a nyár végén bukkannak majd fel a hazai utakon.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.