A Toshiba vezeték nélküli töltési technológiája jelentheti a jövőt az elektromos buszok számára.
Nincs ma már abban semmi meglepő, hogy az elektromos autók mellett elektromos buszokról is beszélünk, jó néhány ilyen van forgalomban, kisebb-nagyobb hatótávolsággal bírva. A kérdés, hogy ezek akkumulátorát hogyan lehet hatékonyan feltölteni. Mivel egy menetrendben közlekedő busznak minden másodperc fontos lehet, így kár lenne azzal tölteni az időt, hogy a sofőr a végállomáson még a töltőkábellel ügyködjön. Helyette a vezeték nélküli töltési technológia lehet a nyerő, és ezt a Toshiba is tudja.
Az Electric Cars Report beszámolója szerint A japán cég épp egy ilyen rendszert fejlesztett ki, amivel már meg is kezdték a tesztüzemet. A 45 fős jármű egy nagy teljesítményű SCiB (lítium-titán) akkumulátorról kapja az energiát, a busz pedig az All Nippon nevű légitársaság épületei között ingázik. A 11 km-es út alatt többféle közlekedési feltétellel is találkozik a gép, így ki tudják használni a vezetékmentes töltési technológia előnyeit, valamint csökkentik a szén-dioxid-kibocsátást is.
A sofőrnek semmi más dolga nincs, csak beállni az erre a célra kialakított parkolóhelyre, majd egy érintőképernyő segítségével bekapcsolni a töltést. A szakemberek szerint egy út megtételéhez nagyjából 15 perc töltésre van szükség.
Bár a rendszer egyelőre fejlesztés alatt áll, az már most látszik, hogy a későbbiekben jól lehetne alkalmazni a közepes hosszúságú vonalakon.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.