2016. április. 01. 11:05 Rácz Tibor Utolsó frissítés: 2016. április. 01. 13:15 Autó

Tinédzserek ültek be Michelisz helyére

Két tinédzserrel vág neki az idei túraautó-világbajnokság (WTCC) futamainak a baranyai versenyistálló, a Zengő Motorsport. A csapat a tavalyi autóval indul, az idei fejlesztéseket nem hívja le, mivel idén "leginkább a tanuláshoz kell a technika".

„Tulajdonképpen egész életemben erre a lehetőségre vártam, nagyon boldog vagyok” – nyilatkozta a Tolnai Népújságnak ifjabb Ficza Ferenc, aki a gyári Hondához távozó Michelisz Norbert helyén a WTCC-ben (túraautó-világbajnokságon) kap lehetőséget a Zengő Motorsoport csatapától.

A helyeik által csak „Kisficza” néven emlegetett 19 éves szekszárdi pilóta szinte beleszületett a versenyautóba, apja, idősebb Ficza Ferenc a kilencvenes évek és a kétezres évek eleje között 11 bajnoki címet nyert a magyar gyorsasági bajnokságban.

Talán már az óvodában is versenyautó volt a jele, az viszont biztos, hogy már ötévesen gokartba ült, és szinte azonnal bizonyította, apja nyomdokaiba fog lépni, ami szó szerinti értelemben is megtörtént, mivel azzal a Honda Integrával is nyert – négyszer – hazai gyorsasági bajnokságot, amivel korábban az édesapja versenyzett. Ficza amúgy a Zengőnél sem ma kezdte, korábban a baranyai istálló junior csapatában pallérozódott az ifjú tehetség.

Mire megkapta a jogosítványát, már hatszoros magyar bajnoknak vallhatta magát, de nyert futamot a Seat León Európa Kupában (természetesen egy Seat León Cuprával) és az ETCC-ben, a túraautók Európa-bajnoki sorozatában is, tavaly pedig belekóstolhatott a TCR-be, a WTCC kihívójának tartott sorozatba is.

Az ETCC-ben 2015-ben első, illetve második lett a Hungaroringen, a seatos sorozatban pedig egy évvel korábban egy futammal a vége előtt még akár összetett bajnok is lehetett volna (Michelisz Norbert és Wéber Gábor után harmadik magyarként), de az utolsó futamon rengeteg technikai hibával kellett megküzdenie, így végül hatodikként zárt. A TCR-ben a legjobb edzésidővel mutatta meg Malajziában, hogy nem ijed meg a kihívásoktól. Ebben, mármit kihívásban a hétvégén kezdődő WTCC-világbajnokságon is lesz része.

Az istálló másik versenyzője a 17 éves Nagy Dániel, akinek bátyja, a vízilabda-válogatott Nagy Viktor két címet szerzett az RCM Suzuki Kupában. „17 évesen ő is kétszeres bajnok volt, ám ennél is nagyobbat villantott tavaly a Red Bull Ringen, a TCR futamon. Soha nem vezette azt a SEAT-ot, amivel beneveztük, és amivel végül a harmadik időt futotta a kvalin, és a legjobb SEAT-os lett. Imádták a versenyzők és az újságírók is. Mesébe illő sztori volt” – írja a pilótájáról a Zengő Motorsport hivatalos honlapja, amelyen kiemelik azt is, hogy szeretnék, ha a fiatal versenyzőket nem az hajtaná, hogy megfeleljenek a „Michelisz-mániának”, hanem az a fontos, hogy magukhoz képest a legtöbbet tudjanak fejlődni.

A csapat a tavalyi autóval indul, vagyis az idei fejlesztéseket nem hívja le, mivel „leginkább tanuláshoz kell most a technika.”

„Úgy érzem, hogy fizikálisan fel vagyok készülve, nagyon várom már, hogy élesben is kipróbálhassam a Honda Civicet. Megtiszteltetés lesz a legjobb magyar versenyző kocsijába ülni, az elején meg kell szoknunk egymást, de szerintem nem lesz probléma. Pár éve már volt szerencsém kipróbálni egy nagy bajnok, a BTCC-győztes James Thompson Alfáját, igaz az a kocsi és a mai Honda Civic ég és föld. Nagyon várom már a franciaországi versenyt, Le Castellet-ben még nem jártam, így a pályát sem ismerem, remélem ez nem jelent majd hátrányt. Bízom benne, hogy nem okozok csalódást a csapatvezetőknek, és megállom a helyem a bombaerős mezőnyben” – nyilatkozta a fiatal versenyző a Teol.hu hírportálnak.

A Zengő Motorsport csapata vasárnap a franciaországi Le Castellet-ben, a 3841 méter hosszú Paul Ricard Circuit-on bizonyíthat először a WTCC-ben. Tavaly Sebastien Loeb (Citroen C-Elysée) és José Maria Lopez (Citroen C-Elysée) győzött az első, illetve a második futamon.

A WTCC világbajnokság állomásai

Április 3.: Franciaország (Le Castellet). Április 17.: Szlovákia (Dunaszerdahely). Április 24.: Magyarország (Budapest, Hungaroring). Május 8.: Marokkó (Marrakesh). Május 28.: Németország (Nürburgring). Június 12.: Oroszország (Moszkva). Június 26.: Portugália (Vila Real). Augusztus 7.: Argentína (Termas de Río Hondo). Szeptember 4.: Japán (Motegi). Szeptember 25.: Kína (Shanghai). November 6.: Thaiföld (Buriram). November 6.: Katar (Lusail).

Hirdetés