A Porsche két középmotoros autóját a Caymant és Boxstert is átnevezi és mostantól Porsche 718-nak kell hívni őket. Természetesen a megkülönböztető jelölése megmarad a kupénak és a nyitható tetősnek.
A 2016-os év tényleg komoly változást eredményez a zuffenhauseni márka két „elérhető árú” autójánál. Az átnevezés mellett, az idáig hathengeres boxermotorok helyére négyhengeres boxerek kerülnek turbófeltöltéssel.
Ezzel lényegében megint jobban elválik egymástól az „olcsó” Porsche-vonal és a klasszikus 911-es, mert mostanában már közel azonos képességű autó volt példának okáért egy Cayman GT4, mint egy 911 Carerra. Természetesen a kevesebb hengerszám jó hatással lesz a fogyasztásra és az emissziós értékekre is. Azt, hogy az árra is, arra nem vennénk mérget.
A 718-as jelölés alá bekerült Caymant és Boxstert egymástól is jobban elválasztják majd. A Cayman erősebb is lesz és valószínűleg valamivel drágább is a nyitható tetős testvérénél. (Ugyanakkor az olyan speciális változatok, mint az említett Cayman GT4 vélhetően marad hathengeres.) Bár a tényleges motorméreteket még nem tette közzé a Porsche, vélhetően egy 1.6 literes motor lehet az alapváltozat 200 ló feletti teljesítménnyel, egyel erősebb a 2.0 literes 290 lóerő körül, míg a 2.5 literes csúcs négyhengeres 400 lóerős is lehet.
A 718-as név egyébként nem teljesen a semmiből jött. Az ötvenes évek végén már létezett egy 718 RSK modell, amely a híres/hírhedt 550 Spyder egy változata volt. A négyhengeres boxer sem újdonság Porschéban, ugyanis a belépőszintű 911, amelyet anno 912-nek hívtak szintén négyhengeres volt. Arról nem is beszélve, hogy volt itt már 914, 924, 944 és 968 is négy hengerrel, sőt a mostani Le Mans-győztes 919 Hybrid, amelyben szintén 2.0 literes négyhengeres - igaz V4-es dolgozik - nem mellékesen.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.