A zúzódás és a törés teljesen megszokottnak számított az autózás történetének egyik legbizarabb sportágában. Ilyen volt az autópóló.
Az autózás történetének több mint 100 éve alatt számtalan, a járművekhez kapcsolódó spot született, ám ezek közül a legfurcsább minden bizonnyal az autópóló volt. Mivel a járműveket elsősorban a lovak kiváltására alkalmazták, csak idő kérdése volt, hogy mikor jelenik meg a lovaspóló autós változata – írja a Mashable.
A sport születését Joshua Crane-nek, a bostoni Dedham Polo Club sportolójának köszönhetjük, aki egyszerre akarta bizonyítani, milyen jó sportoló, és milyen ügyes sofőr.
Az Amerikából induló sport Európát is elérte, a valódi hírnév felé 1912 júliusában Henry Ford indította el. A sportot 1920-ig űzték kontinensünkön, míg Amerikában még 1956-ban is rendeztek ilyen viadalt.
A játék szabályai ugyanazok voltak, mint a lovaspólóban, vagyis egy ütő segítségével kellett az ellenfél kapujába juttatni a labdát.
Az autókban két ember ült: míg az egyikük vezetett, a másik a labdát igyekezett a cél felé terelgetni.
Finoman szólva sem veszélytelen sportágról beszélhetünk: az autók a 64 km/h-s sebességet is elérhették. A pálya szélén egy sebész várta, hogy ellássa a sérülteket.
Volt mit ellátni: jobb esetben csak vágást és zúzódást kellett kezelni, sokszor viszont törés és haláleset is történt. Mégsem ez volt, ami a hanyatlását okozta.
A sport végül azért szűnt meg, mert túl költséges volt. A statisztikák szerint az 1924-es évben 1564 törött kerék, 538 defekt, 66 törött tengely, 10 repedt motor és 6 darab, teljesen megsemmisült autó volt a Hankinson’s British and American nevű csapat mérlege. Bár a II. világháború után még volt egy rövid felemelkedése, az 1950-es évek közepén végleg megszűnt.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát. |