Akikben maradt volna hiányérzet a sima GTI nyomán, az a Clubsport 265 lóerejével és sportosabb külsejével biztosan elégedett lesz.
Jövőre ünnepli 40 éves évfordulóját a Volkswagen Golf GTI, melynek alkalmából egy jubileumi modellel készül a Volkswagen, amely a Clubsport GTI nevet viseli és az eddigi legerősebb kivitel lesz a típus történetében. Az újdonság gyártásközeli prototípusát a héten zajló ausztriai GTI-találkozón mutatják meg először a nagyközönségnek, megvásárolni pedig 2016-tól lehet majd.
A Clubsport mozgatásáról ugyanaz a 2.0 literes turbós benzinmotor gondoskodik, mint az alap GTI-ben, 220 lóerő helyett azonban 265 tagú ménessel rendelkezik, amire túltöltéssel plusz tíz százalékot is rá tud tenni rövid ideig. A tanulmányautót hatfokozatú DSG-automatával szerelték, valamint megtalálható benne az XDS nevezetű elektronikus differenciálzár, ami a tempós kanyarokban az ívbelső kerekek fékezgetésével segít a tapadás növelésében a kigyorsítások alkalmával.
Hogy mindez papíron milyen menetdinamikai értékeket eredményez, az csak később derül ki, annyi viszont biztos, hogy az alapváltozat 6,4 másodperces nulla-százas idejét minimum fél másodperccel túlszárnyalja majd, valamint a 250 km/h-s elektronikusan limitált végsebesség is garantált.
A nagyobb teljesítmény mellé sportosabb külsőt és látványosabb utasteret terveztek a németek az autóhoz, ami agresszívebb megjelenésű első lökhárítóval, küszöbtoldatokkal és tényleges leszorítóerőt termelő tetőspoilerrel, valamint diffúzorral jár.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |