Az új generációs John Cooper Works turbós 2.0 literes benzinmotorja 231 lóerőt szabadít az aszfaltra, mellyel a legerősebb motor, amit valaha a brit prémiummárka sorozatgyártású modellbe szerelt.
A BMW égisze alatt készülő harmadik generációs Mini Cooper S egyik legnagyobb újdonsága, hogy az 1.6 literes turbós benzinmotort leváltotta a BMW saját fejlesztésű 2.0 literes blokkja. Ez valószínűleg a legjobb dolog, ami a britek sportos kisautójával történhetett, ugyanis a 192 lóerő a pazar futóművel és közvetlen kormányzással párosítva ismét kimagasló vezetési élményt eredményezett. A jót persze mindig lehet fokozni, ennek szellemében elkészült a hírhedt John Cooper Works változat, amelyet egy fokkal még erősebbre, gyorsabbra és keményebbre hangoltak.
Extrém vezetési élmény és különleges karizma, amely közvetlenül a versenysportból származtatott motor-, futómű- és aerodinamikai technológián, illetve a modellspecifikus külső és belső formai jegyeken alapul. Ezt ígéri a Mini az új JCW kapcsán, melynek érdekében a turbós négyhengeres motorból 231 lóerőt és 320 Nm-es maximális nyomatékot csaltak elő, vagyis a legerősebb motor, amit a brit prémiummárka sorozatgyártású modelljébe szereltek.
Az erőforrás teljesítménye tíz százalékkal nőtt az elődmodellhez képest, míg a forgatónyomaték maximuma 23 százalékkal emelkedett. Az alapáras hatfokozatú manuális váltóval szerelve a Mini Cooper JCW 6,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h tempóra, a feláras hatfokozatú Steptronic automatával pedig még ennél is gyorsabb két tizeddel.
Természetesen a futóművet is a motor erejéhez és teljesítmény-karakterisztikájához igazították, valamint új fejlesztésű Brembo fékeket; exkluzív, 17 colos John Cooper Works könnyűfém keréktárcsákat kapott az autó.
Az újdonságok között megemlítendő az elektromechanikus kormányrásegítés Servotronic funkcióval, a dinamikus menetstabilizáló rendszer vonóerő-szabályzással (DTC) és elektronikus differenciálzár-hatású funkcióval, továbbá opcionálisan elérhető a dinamikus csillapítás-szabályzás is.
A jellegzetes sportos hangulat az utastérben is uralkodik, hiszen integrált fejtámlás spéci JCW sportülések tarják az utasokat a tempós kanyarookban, a kormánykerék, a váltókar és a középkonzol műszeregységei pedig modellspecifikus dizájnnal érkeznek. Apró, de annál igényesebb részlet, hogy a pedálok és a vezető lábtámasza rozsdamentes acélból készül.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |