Autó hvg.hu 2014. május. 23. 09:14

Michelisz az idény eddigi legnehezebb futamára készül

Nagyon nehéz dolga lesz a Hondáknak a Salzburgringen, amely padlógázas egyeneseivel elsősorban a Citroen és a Chevrolet számára lesz kedvező – figyelmeztet a Túraautó Világbajnokság (WTCC) hétvégi, ausztriai fordulója előtt a Zengő Motorsport Honda Civic WTCC-jével versenyző Michelisz Norbert. Blogbejegyzésében a magyar pilóta hangsúlyozza: most sokkal nehezebb a helyzet, mint egy éve ugyanezen a helyszínen.

Noha legutóbb a Slovakiaringen sikerült megszereznie idei első dobogós helyezését, Michelisz Norbert szerint a Hondákra a hétvégi összecsapás helyszínén, a Salzburgringen minden eddiginél komolyabb kihívás vár. Ennek oka a pálya karakterisztikája, az aszfaltcsík ugyanis rendkívül gyors, ez pedig elsősorban a domináns Citroen versenygépeinek, valamint a Chevrolet Cruze-zal versenyző csapatoknak kedvez.

Michelisz Norbert
FIA WTCC

„Ha van olyan pálya, amelyik nem fekszik a Hondának, akkor az a Salzburgring. Az alig több mint négy kilométer hosszú vonalvezetésből nagyjából három kilométer padlógázas egyenes, így nem csoda, hogy ezen a pályán a legmagasabb az átlagsebesség egy körön az egész szezonban. Mivel az elmúlt időszakban jól látható volt, hogy végsebességben lemaradásban vagyunk a Citroën és a Chevrolet mögött, várhatóan Ausztriában nagyon nehéz dolgunk lesz” – írta a michelisz.net-en vezetett hivatalos blogjában Norbi.

A korábbi privát világbajnok a tavalyi, ausztriai forduló második futamán összehozott egy 3. helyezést: saját bevallása szerint nem szeretné teljesen elvetni ennek lehetőségét, ám jelenleg – mint fogalmazott – "a 2013-asnál is lehetetlenebb szituációban vagyunk". „Egy évvel ezelőtt csak a Chevrolettel szemben volt hátrányunk, és a legrosszabb verzióval számolva is tudtuk, hogy mivel a BMW-nél és a SEAT-nál nem vagyunk gyengébbek, az első tíz erőből meg kell, hogy legyen. Most viszont ez is nagy kérdés. Ugye van három Citroën és hat Chevrolet a mezőnyben, amelyek egyértelmű előnyben lesznek velünk szemben, tehát ha a papírformából indulok ki, akkor egyetlen hely marad az első tízben. Egy hely, amire rajtam kívül még három másik hondás, plusz a Ladák is pályáznak majd. Ha ezeket mérlegelem, látatlanban két pontszerző helyet gondolkodás nélkül aláírnék. Bizakodással tölt el, hogy legutóbb a Slovakiaringen látványosat léptünk előre a márkatársakhoz képest, mert ha ezt tudnánk még egy kicsit fokozni Ausztriában, akkor szinte biztosan odaérnénk a legjobb tízbe” – írta Norbi.

Mint arra a Citroen részéről Xavier Mestelan-Pignon technikai igazgató is kitért, a Salzburgringen kulcsfontosságú a kvalifikáció, ezen a helyszínen ugyanis kiemelten fontos a szélárnyékozás. Michelisz elképzelhetőnek tartja, hogy a Honda-kontingens tagjaival – a gyári csapat két versenyzőjével, Gabriele Tarquinivel és Tiago Monteiróval, valamint a Proteam marokkói pilótájával, Mehdi Bennanival – közös taktikát dolgoznak ki a minél jobb eredmények érdekében. „Ez persze mindig veszélyes is egyben, hiszen mindannyian a saját érdekeinket nézzük elsősorban. A stratégiában amúgy is hátrányban vagyunk, mert mi leszünk a boxutca legvégén, ez normális esetben mindig előny, ugyanis nincs zavaró forgalom pályára hajtáskor, most azonban azt is jelenti, hogy nehezebben tudunk beállni valaki mögé „szélárnyékvadászat” céljából” – fogalmazott a magyar pilóta.

Michelisz Norbert
FIA WTCC

Akárcsak a Hungaroringen és a Slovakiaringen, Auszriában is az elsöprő fölénnyel debütáló Citroen versenygépei lesznek a legnehezebbek. A francia gyártó C-Elysée-i ezúttal is 60 kilogrammnyi többletsúlyt cipelnek majd, míg a többiek semmit, s Michelisz szerint ez, valamint a pálya karakterisztikája a Chevrolet Cruze-ok javára billentheti a mérleget.

„Ami magát a versenyt illeti, szerintem a Citroën mellett itt a Chevrolet lesz a mérce. Végsebességben ugyanis minimum egy szinten van a két márka, de a Chevyk talán még egy picit gyorsabbak is, a hátrányuk a kanyarokban jön elő, ezen a speciális karakterisztikájú pályán viszont ezekből csak az utolsó szektorban találunk néhányat. Ráadásul a büntetősúly-rendszer sem változott, tehát a Citroënek továbbra is plusz 60 kilóval mennek a mezőny többi tagjához képest, ami megint csak a Chevrolet malmára hajtja a vizet. Összességében elmondható, hogy dobogós eredményhez most egy kisebb csodára, vagy legalább esőre lenne szükségünk. Az időjárás-jelentést figyelve, utóbbira talán van is némi esélyünk!” – írta blogján a Zengő-pilóta, aki 40 pontjával a 9. helyet foglalja el az egyéni tabellán az idény ötödik fordulója előtt.

Hirdetés