Nincs lazsálás a McLarennél: a Forma-1-es istállójáról ismert brit autógyártó alig mutatta be új csúcsmodelljét, a P1-est, brit sajtóértesülések szerint máris tervezik a következő közúti rakétát, amelyet P13 néven emlegetnek.
Míg a P1-est a szuperautók csúcsának szánta a McLaren, addig elődjét, az MP4-12C-t és annak Spider változatát a Ferrari 458 Italia, a Lamborghini Aventador és egyéb hasonló sportkocsik ellen indították csatába. Mint arra a Cars UK rávilágít: a P13-as olcsóbb lesz, így a Porsche 911-esnek és az Audi R8-asnak kívánnak konkurenciát teremteni a wokingi gyártónál.
A brit lap – a Ferrari modelljére utalva – máris a McLaren Californiájaként emlegeti a P13-ast, amelynek műszaki paramétereiről egyelőre semmit nem lehet tudni. Az újság csak találgat az autó szívéről is: nem tartják kizártnak, hogy a P1-ben és az MP4-12C-ben is használt 3,8 literes, V8-as erőforrás 500 lóerőre butított változata hajtja majd, de a pletykák alapján állítólag az is elképzelhető, hogy a V8-asból származtatott V6-os egység gondoskodik majd a hajtóerőről.
Mint ismeretes, a P1-esből mindössze 375 darab készül, míg az értékesítési adatok szerint az MP4-12C-ből évente körülbelül ezer példányt adnak el, amihez hozzátesz még valamicskét a Spider változat is. Ehhez képest a P13-tól állítólag évi 2500 eladott példányt várnak a McLarennél, amivel közel kerülhetnek a kitűzött célhoz, az évi 4000 értékesített autóhoz.
Ha minden igaz, a P13-ról már jövőre lehull a lepel, így szinte biztosra vehető, hogy hamarosan beindul az információáramlás az új McLarennel kapcsolatban.