Autó Biró Csongor 2012. július. 13. 17:25

Renault Grand Scenic teszt: családi csomag

A nemrég frissített francia egyterű új, 1,6 literes dízelmotorral lopta be szívünkbe magát. Erős, takarékos, praktikus és szép.

Tesztautónk megadta az összes érzékünknek, ami kell: az utastér modern, merész, de egységes, a kárpit ötvözi a teflonos szövet tartósságát és a bőr finomságát, az extraként 170 ezerért, illetve felszereltségi szintként 350 ezer forintért megvásárolható kilenc hangszórós Bose hangrendszer még a legsutább rádióműsorból is koncertélményt csinál. A navigációt a TomTom szállítja, a Bluetooth könnyedén kapcsolódik a telefonokkal, a kétzónás klíma jó közérzetünkért felel, a tempomat és a sebességhatároló segít a megengedett sebesség betartásában, a parkoló szenzorok és a tolatókamera pedig abban, hogy se emberre, se állatra, se a kocsira ne legyünk veszélyesek.

Nappali LED-füzér jelzi (Dynamique felszereltségi szinttől széria) , hogy a megújult Scénic-kel érkezünk és bár nem sportkocsi, a szép színe és az eleganciát sugalló megjelenése miatt sokan megnézik, sőt körbe is járják. Ezt a fokozott érdeklődést egyre ritkábban látom manapság.

Biró Csongor

Amellett, hogy a digitális kijelzője úgy néz ki, mint valami japán játékterem fala, a fordulatszámmérő nehezen olvasható, igaz információból amúgy is sok van, szinte mindent megmutat egy képernyőn a fedélzeti számítógép: időt, hőmérsékletet, zenét, fogyasztást, váltást, vezetési stílust, sebességhatárolót, fordulatszámot, sebességet, üzemanyagszintet. Bár a táblákat nem ismeri fel a Renault, a navigációs kijelzőn nyomon követhető az aktuális sebességhatár.

130 kilométer/órás sebességnél percenként 2500-at forog a főtengely, 120-nál 2100-at, 110-nél 1900-at, 90-nél 1600-1700-at. Végsebessége 195 kilométer/óra, nulláról 100 kilométer/órára 10,5 másodperc alatt gyorsul fel. Az 1,6 literes, 130 lóerős motor 320 newtonméteres nyomatékának nagy része érezhetően 1500-as fordulattól áll rendelkezésünkre (a maximumát 1750-es fordulaton adja le). A szép egyterű a több mint 300 kilométeres tesztelést 6,6 literes átlagfogyasztással zárta, ami kicsit több, mint a sajtóanyagban szereplő 4,4 liter/100 kilométer, ennek ellenére teljesen elfogadható.

A tesztelt kocsiból hiányoltam a plusz két ülést, ha már Grand, legyen hétüléses. Igaz, így ötülésesen verhetetlen családi autó, még három gyerekkel is rengeteg csomagot képes elnyelni.

Futóműve kellemesen csillapított, a legdurvább fekvőrendőrt sem érezzük, csak halljuk. Kormánya túl nagy, kormányzása nem tetszett, túl indirekt, sokat kell korrigálni, nem pontos. Hatsebességes váltója ugyanakkor precíz, a stop-start rendszer is megbízhatóan működik, még lefulladás után is automatikusan indít újra. Az emelkedős elindulásnál dombsegéd tartja meg a kocsit. A hátsó ülések önállóan mozgathatók, kényelmesek, hatalmas a tér, a csomagtartó kolosszális (752 literes, ülések ledöntésével 2050 literes).

Bár Grand Scénicet már 4,7 millió forinttól kaphatunk (akciósan 400 ezerrel kevesebbért is), a legolcsóbb dízel 110 lóerővel 5,94 millió forintba kerül, az 1,6-os 130 lovas, ötszemélyes, Bose hifivel szerelt kocsi alapára 6,64 millió forint (Dynamique felszereltségben). Ülésfűtéssel, navigációval, tolatókamerával a tesztautó ára 7,5 millióra rúgott.

Hirdetés