Autó MTI 2011. október. 26. 12:03

Kedvezményt kérnek a teherfuvarozók a baleseti adóra

Három teherfuvarozó szakmai szervezet levélben kérte Matolcsy György nemzetgazdasági minisztert, hogy a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) 30 százalékára tervezett baleseti adó kulcs a fuvarozókra alacsonyabb legyen - közölte a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NIT Hungary) szerdán.

A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete és a Nemzeti Összefogás Fuvarozói Fórum szerint a nemzetközi forgalomban részt vevő járművekre más adószabályokat kellene alkalmazni, ugyanis a külföldön okozott balesetek terheit nem a magyar egészségkasszának kell állnia. Fennáll annak veszélye is, hogy az üzemeltetők egy másik uniós országban helyezik forgalomba a járművet ez pedig a hazai költségvetéstől vonna el bevételeket. A szervezetek azt javasolják, hogy ha az adót bevezetik, a fuvarozó gépjárművek 50 százalékos kedvezményben részesüljenek.

A biztosítási díj jelenleg egy fuvarozó vállalkozás kiadásainak 2,5-3 százalékát teszi ki. Ennek emelkedése - a működési költségek amúgy is drasztikus növekedésével együtt - előre nem látható következményekkel járhat, különösen a 7,5 tonna alatti járművekkel rendelkező fuvarozóknál.

MTI Fotó: Manek Attila

Egy másik levezetés szerint az éves költségnövekedés egy vontató esetében elérheti a 100-120 ezer forintot. Ha a kormányzat el szeretné kerülni az új adónem inflációt gerjesztő hatásait, annak mértéke nem lehet magasabb évi 30 ezer forintnál, vagy százalékos díjmegállapítás esetén a kgfb-díj 10 százalékánál - áll a közleményben.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajból készült termékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.