Az indiai Maruti Suzuki augusztus 4-én bejelentette, hogy drasztikusan csökkenti a magyar Suzuki-gyárnak szánt dízelmotorok exportját, mert egyébként képtelen kiszolgálni a növekvő hazai igényeket.
Az indiai piacon a helyi gyártású Suzuki Swift olyan ellenfelekkel küzd, mint a Ford Figo, a VW Polo és a hamarosan a piacra törő Honda Brio. Jelenleg 3-4 hónapos várólistára kényszerülnek a vásárlók, ezért a Suzuki havi 18-20 ezerre kívánja feltornászni a termelést a jelenlegi 10-11 ezerről. Már 30 ezernél is több a megrendelés. Az új, nálunk más rég futó Swift modell gyártását szeptemberben kezdik meg Indiában.
A dráguló benzin miatt Indiában megnőtt a dízel autók iránti kereslet, azoknál a típusoknál, amelyek mindkét üzemanyaggal kínálják a kocsit, 70:30 arányban vezet a dízel. Az indiai gyár évente 35-35 ezer dízelmotort szállít az esztergomi gyárba, a következő hat hónapban ezt a minimálisra csökkentik.
A dízelmotoros Swiftek sorozatgyártása Esztergomban idén februárban kezdődött meg, ahol ebből a modellből eddig csak benzinmotoros autók készültek. A Magyar Suzuki Zrt. akkori tervei szerint ebben az évben 18 ezer harmadik generációs Swiftet állítanak elő a gyárban 1,3 literes dízelmotorral.
A Suzuki a GM-Fiat 1,25 literes dízelmotorjait használta az előző szériás Swiftben, de amint azt korábban megírtuk, a szintén Esztergomban gyártott Suzuki SX4-hez (és az azzal azonos Fiat Sedicihez) a Fiattól rendeli majd az 1,6 literes dízelmotort.
A benzines Suzuki Swift tesztjéről az Autómenedzser.hu autós portálon olvashat.