Sok kilométerrel is lehet jó a használt autó
A zsugorodó használtautó-piacon egyre nehezebb jó minőségű, megbízható forrásból származó, jó állapotú autót találni. A többség keveset futott kocsit keres, de a végső döntés előtt azonban érdemes szem előtt tartani, hogy nem csak a 100 000 kilométer alatt futott jármű lehet jó vétel – véli az egyik flottakezelő cég szakértője.
A használt gépjárműpiacon a vásárlók tudatosan a minél alacsonyabb kilométeróra állású autókat részesítik előnyben. A megfontolt, alapos döntés meghozatalához azonban a gépkocsik által összesen megtett út mellett sok más tényezőt is érdemes mérlegelni - véli a LeasePlan igazgatója, Horányi István.
Fontos, hogy lehetőség szerint független szervezet által átvizsgált autók között válogassunk, hiszen így sokkal nagyobb eséllyel találunk megbízható vételt. Legyen a gépkocsinak szervizkönyve, és ne spóroljuk meg a műszaki átvizsgálást. Így biztosak lehetünk a kilométeróra-állás hitelességében.
A csupán néhány éves, de sok kilométerrel rendelkező céges autókat sok esetben olyan személyek használták, akik munkaidejük nagy részét utazással töltötték és elsősorban autópályán közlekedtek. Ezeknél a gépkocsiknál a kiemelt igénybevételt jelentő városi közlekedéssel ellentétben, a hosszabb ideig tartó, egyenletes sebesség általában kisebb motor- és alkatrészkopást eredményez. A ritkább sebességváltás, gyorsítás és fékezés a több százezer kilométerre kalibrált motorok élettartamát is pozitívan befolyásolják. A több kilométert futott, de fiatal autók mellett szóló érv az is, hogy a kötelezően előírt, kilométerfutáshoz kötött szervizek során a kopó alkatrészeket kicserélték. A kopó alkatrészek kötelező cseréje az első néhány tízezer kilométer során nem minden esetben indokolt, sőt ilyenkor még az esetlegesen előforduló gyári hibák is rejtve maradhatnak.
A céges használatnak ugyanakkor megvannak a hátrányai is, sok autót nem egy, hanem több munkatárs is használ, akik legtöbbször mostohán bánnak velük. A cégautók gyakran törnek, pont a sok kilométer, az intenzív használat miatt, de azért is, mert sofőrjeik nem úgy bánnak velük, mintha a sajátjuk lenne.