2010. december. 10. 11:34 hvg.hu Utolsó frissítés: 2010. december. 10. 10:36 Autó

Hogyan pótolják a balesetes autót a cégek?

A hideg idő, a csúszós utak kellemetlen velejárói a koccanások, kisebb-nagyobb balesetek. Ha egy céges autó ilyen meghibásodás miatt kiesik a forgalomból, azt mielőbb pótolni kell, hiszen annak hiányában a munkatárs gyakran nem tudja ellátni feladatát. A KBC Autolease szakértői összegyűjtötték, milyen segítségre számíthatnak ilyen esetekben a cégek.

A téli időjárás a balesetek számának megnövekedésével jár együtt. Az ilyen káresetek a céges autókat sem kerülik el, és ilyenkor kisebb-nagyobb sérülés miatt a vállalkozások egy időre nélkülözni kénytelenek a gépkocsikat. Sok cég felkészül az ilyen esetekre, mások csak a baj bekövetkeztekor veszik számba, milyen segítségre számíthatnak.

A casco biztosítások egy része tartalmaz olyan szolgáltatást, amellyel a biztosítottak egy bizonyos időszakra elszámolhatják a csereautó bérlésének költségeit. A flottakezelők az assistance szolgáltatással rendelkező ügyfeleiknek egy koccanásnál, karambolnál a helyszínen igyekeznek segíteni a továbbjutásban. Ha az autó mozgásképtelen, gondoskodnak az elszállításáról és csereautóról. A céges flották többsége köt olyan szerződést, amely meghibásodás esetén csereautót ad a cégnek.

Nagy flottával (száz autó felett) rendelkező cégeknél felkészülnek a gyakori törésekre, meghibásodásokra, és erre az esetre közös használatú autót tartanak fenn. Ha már megtörtént a baj, nem mindegy, mennyi időre marad autó nélkül egy-egy munkatárs. A KBC Autolease tapasztalatai szerint a téli koccanások többségénél csak kisebb javításokra, egy-egy elem cseréjére van szükség. A flottakezelők a szervizekkel egyeztetve igyekeznek a legrövidebb időre kivonni a forgalomból a még működőképes autót, és csak arra az időpontra szállítják a szervizbe, amikor a szükséges alkatrészek megérkeztek, és a szerviz fogadni tudja a gépjárművet.
Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.