Hogyan szervezik a téligumi-cserét a flották?
A céges flottákat üzemeltető autópark-kezelőknek már hónapokkal korábban elő kell készíteniük a téligumi-cseréket, hogy ne járjon jelentős munkaidő kieséssel ez az elhagyhatatlan művelet. A KBC Autolease szakértői szerint a cégek a költségcsökkentések időszakában sem spórolnak a téli gumik minőségén.
A korán beköszöntött fagyok miatt a rendőrség már napokkal ezelőtt felhívta az autósok figyelmét arra, hogy itt az ideje a téli gumik felszerelésének. Ilyenkor a gumiszerelő műhelyekben, szervizekben nagyon nehéz szabad időpontot találni. Az autópark-kezelőknél a téligumi-cserék előkészítése már a nyár közepén elkezdődik. Egy-egy cég flottájában több tíz, esetenként több száz autó fut, ezért alaposan meg kell szervezni, hogy a munkaeszközök a lehető legrövidebb időre essenek ki a forgalomból, és hogy a vezetőiknek se kelljen feleslegesen sok időt eltölteniük a gumicserére várva.
A flottamenedzserek egy-két hónappal a hideg idő beállta előtt megadják a lehetséges időpontokat az ügyfeleknek, akik telefonon vagy interneten keresztül jelentkezhetnek be a cserére. Az online bejelentkezés lehetővé teszi azt is, hogy az irodából, az ország bármely pontján kiválasztott szerelőműhely időbeosztását látva foglaljanak időpontot. Jól bevált módszer, hogy egy minden szükséges eszközzel felszerelt kamion megy a cégek telephelyére, és a helyszínen végzik el a munkát, ami a céges autót használók számára minimális időráfordítást jelent. A téli gumik vizsgálatát a flottakezelők és az általuk megbízott szakemberek már a tavaszi abroncscserénél elvégzik, és ahol erre szükség van, lecserélik az elhasználódott darabokat.
A KBC Autolease tapasztalatai szerint a cégek több területen is költségcsökkentéseket hajtottak végre a céges autók vásárlása, üzemeltetése terén, de a többség továbbra is a prémium és középkategóriás táli gumikat vásárolja. A biztonságra törekvésen túl ezeknek a döntéseknek az is oka lehet, hogy a céges autók rendszerint többet futnak, mint egy átlagos magánautó, és az olcsóbb abroncsokat többnyire jóval kevesebb kilométerre tervezték.