2010. augusztus. 30. 15:35 Utolsó frissítés: 2010. augusztus. 30. 15:12 Autó

Mikor cseréljük le a cégautót?

A válság hatására kis mértékben a céges flottáknál is nő az autók átlagéletkora. A korábban jellemző hároméves futamidő ma már a négy év. A céges autók átlagéletkora azonban meg sem közelíti a magántulajdonban lévőkét, és ennek elsősorban nem presztízsokai vannak, hanem gazdasági megfontolások késztetik a cégeket a gyakoribb autóváltásra. A KBC Autolease számításai szerint 120 000 megtett kilométer után vagy 4 év életkor felett az éves szervizdíj 25-30 százalékkal nő meg.

Az új személyautók értékesítésének jelentős visszaesése a hazai személygépkocsik átlagos életkorának növekedésében is megmutatkozik. Míg 2008-ban a 3 055 427 személyautó átlagéletkora 10,38 év volt, addig 2009-ben mintegy negyvenezerrel kevesebb autó futott az utakon, átlagos életkoruk 10,8 év volt. A hazai személygépkocsi-állomány mintegy 9 százalékát kitevő céges flották átlagéletkora ezzel szemben 3,6 év körül mozog.

A céges autók mintegy 30 százaléka operatív lízing keretében kerül a vállalkozásokhoz. Ennek a finanszírozási formának a lényege, hogy a gépjármű a bérbeadó tulajdonában marad, és az autó szervizelésével kapcsolatos minden költség a bérbeadó céget terheli. A teljes körű flottakezelést végző cégek többnyire az autóhoz kapcsolódó összes szervizelési feladatot vállalják. Ha nagyobb futásteljesítményre kötik meg a tartós bérleti szerződést, az a szervizdíjak növekedését vonja maga után, amit a flottakezelők csak magasabb havidíj mellett vállalnak. Másrészt a bérleti időszak végén a flottakezelők a gépjárműveket értékesítik, és a fiatalabb, kevesebbet futott autókra magasabb árakat érhetnek el a használtautó-piacon. Ez a bérbevevő számára új szerződések esetén, középtávon alacsonyabb havi díjat jelenthet – olvasható a cég közleményében.
Hirdetés