2010. július. 13. 20:58 Biró Csongor Utolsó frissítés: 2010. július. 14. 06:02 Autó

Peugeot 207 SW teszt: komfortjavítás

Akinek tetszik a Peugeot 207, de kicsinek találja az ötajtóst és még akad pénze bőven extrákra, bátran válassza a 207 SW Outdoort. 1,6 literes aranyat érő HDi motorjával igazi csúcsmodellt teszteltünk.

A kiskombik időszakát éljük, a gyártók szeretnének a lehető legkisebb helyre a legtöbb személyt és csomagot bepréselni. A Peugeot élen jár ebben, már a 206-osnak is volt kombija. A maga nemében az egyik legpraktikusabb autó az SW, igaz, van bőven konkurense.

Versenytársak

Modell

Motor/Teljesítmény

Csomagtartó

Listaár

Peugeot 207 SW Outdoor

1,6 HDi/110 LE

428 liter

5,19 millió Ft

Seat Ibiza ST

1,6 CR TDI/105 LE

430 liter

19 000 euró (Németországban)

Skoda Fabia Combi Scout

1,6 CR TDI/105 LE

505 liter

5,29 millió Ft

Renault Clio Grandtour 20th Anniversary

 

1,5 dCi/105 LE

403 liter

4,6 millió Ft

 

Autómenedzser.hu
Kár, hogy nincs hozzá összkerékhajtás, ahogy kinéz, elhisszük neki, hogy könnyű terepre alkalmas lehet. Hangos dízelmotorja is terepjárókra emlékeztet. A zajcsillapítás hiányáért kárpótol azonban a fogyasztás: a 400 kilométeres teszten a 207 SW átlagosan 6,1 liter gázolajat fogyasztott 100 kilométerenként. Nemcsak a motor hangos, hanem az autó menetzaja is. 100-120 fölött kifejezetten zavaró. A zenelejátszó hangerőgombjával azonban ez a probléma orvosolható. Nem ilyen egyszerű elhárítani azt a kedves üzenetet, ami az utolsó előtti nap reggelén fogadott: „depollution system foulty”. A részecskeszűrőre gyanakodtam, ezért megkergettem a lóerőket az autópályán, hadd köhögje ki a lelkem a kormot. Sajnos nem segített a homeopátia, így valószínűleg már teljesen bekoszolódott a szűrő, 1900 kilométer volt már csak hátra a következő inspekcióig. A 110 lovas erőforrás egyébként kiválóan húz, nyomatékos, a legjobb motor, amit egy ilyen autóban el tudok képzelni.

Futóműve nem olyan puha, mint amit egy francia autótól várunk. A magasabb építés miatt lehet ez, az M0 új szakaszán úgy pattog, hogy kiesne a friss tömés a szánkból.

Eltekintve a cicomáktól, nagyon jó kisautó az SW. Bár ez utóbbi jelzőt vissza kell, hogy vonjam, mert tágas és kényelmes. Családi autónak is ideális, főként kisgyerekes családoknak.

A 207 SW-t tágas, világos beltere és praktikuma teszi különlegessé. Az autó szélvédőjének megnyújtásával kialakított 1,1 négyzetméteres panoráma-üvegtető rengeteg fényt biztosít az utastérben. Hátsója, modern lámpája és különleges, felnyitható csomagtérablaka különbözteti meg az SW-t az 5 ajtós változattól.

A hátsó ülések 1/3–2/3 arányban osztottan vagy egyben is dönthetőek, az így kialakított teljesen egyenes felületű térben terjedelmes csomagok szállítása is egyszerűen megoldható.

A 207 SW 428 literes csomagterét 1433 literesre növelhetjük az ülések lehajtásával. A csomagtér felnyitható ablakának segítségével könnyen és gyorsan hozzáférhetünk a csomagtérhez, akár kellemetlen parkolási körülmények esetén is.

Hogy mitől különleges az Outdoor kivitel? Az alumínium tetősínek, a lökhárítón és az autó oldalán elhelyezett műanyag védőelemek az autó sportosságát és szabadidőjellegét hangsúlyozzák, a megemelt felfüggesztés és az alsó motorvédő lemez nehezebb terepen is védi az autót a sérülésektől.

A tesztautót minden hájjal megkenték, automatikus klíma, navigáció és bluetoothos telefonálás kényeztette utunkat, hiányzott a tempomat és a sebességváltó hatodik fokozata.


Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

Hirdetés