2009. május. 07. 20:21 hvg.hu Utolsó frissítés: 2009. május. 07. 21:28 Autó

Peugeot 407 teszt: nagy autó, de nem tisztelik

Kellemes, világos, puha, otthonos a Peugeot középkategóriása, kombi változatban családos vezetőknek ideális. Extralistája pazar, 2,2 literes dízelmotorja erős, az úton azonban nincs tisztelete.

Hiába szép, látványos, hasznos és drága autó a 407 SW csúcsváltozata, a többi autós átnéz rajta, letolnak, ledudálnak, befékeznek, bevágnak elénk, nem tisztelnek. Ez volt az egyhetes tesztelés legszomorúbb tapasztalata.

A 407 SW hatalmas panoráma-üvegteteje az utastér világossága mellett az utasok nyitottságát is kifejezheti, jómagam csak a teszt utolsó napjain oldódtam fel annyira, hogy megszüntessem az árnyékolást. Nagy kár, hogy nem nyitható a tető. Ha választanom kellene, a fény helyett a levegőre, a hűs szellőre szavaznék.

© Autómenedzser
Tavaly kisebb ráncfelvarráson esett át a Peugeot 407, bár ez a laikusoknak nem tűnik fel. A beltérben sem esett sok változás, megújult a navigációs rendszer, nőtt az első ülések ülőfelülete. Tesztautómat elektromos első ülésekkel szerelték, az anyósülés különlegessége, hogy asztalkaként előredönthető. A nem túl diszkrét fa- és a fényes lakkfekete műanyagbetétek ellenére kellemes a beltér, jó elhelyezkedni benne elöl és hátul egyaránt. A kombi 407 a hátsó utasokkal is nagylelkű.

A 407 SW csomagtere a hátsó üléspad ledöntésével akár 1365 literesre növelhető, hátránya, hogy nem teljesen sík a padló, a csomagtartó nyílása pedig szűk, nagyobb tárgyak bepakolása nem könnyű. Egy 24-es gyerekbringát is alig sikerült bepréselni úgy, hogy hátul egy személy elférjen mellette.

A kombi Peugeot legnagyobb vívmánya a felnyitható hátsó ablak, amelynek akkor vesszük hasznát, ha túl közel parkoltunk egy másik autóhoz, ha alacsony a garázs mennyezete, vagy csak egy labdát vagy egy szvettert akarunk bedobni a kocsiba. A csomagtartó ajtaja nehéz, főleg lecsukni szenvedés.

Új a navigációs rendszer (Oldaltörés)

Az RT5 navigációs rendszerhez beépített merevlemez, zenelejátszó funkció és beépített mobiltelefon tartozik. SIM-kártya-dugdosás helyett egyszerűbb Bluetooth segítségével telefonálni, a kapcsolódás egyszerű. Ugyanilyen jó tapasztalat az USB-csatoló: amint rádugtam a pendrive-ot, azonnal szólt róla a zene. Tíz, egymástól függetlenül vezérelt, az utastér nyolc pontján elhelyezett JBL hangszóró, 240 wattos teljesítmény és beépített mélysugárzó felel a jó hangulatért.

A kétzónás klímaberendezésben a pollen és a por szűréséről aktív szenes szűrő gondoskodik. A középkonzol gombtengerében el lehet veszni, nem ergonomikus a kialakítása. Egész pontosan 61 gomb boldogít a rajta. Szerencsére a kormány alatti kapcsolókkal is lehet irányítani a zenelejátszót és a sebességtartó automatikát. A jobb oldali ablakemelő kapcsolója nincs jó helyen, jobban jár az anyósülésben ülő, ha a vezetőt kéri meg, hogy húzza le az ablakát, messze, apróbb termetűeknek elérhetetlen helyen van.

© Autómenedzser
Az első és hátsó lökhárítóba épített ultrahangos érzékelők jelzése a hanghatás mellett a nagyméretű kijelzőn grafikusan is megjelenik. Parkolni ennek ellenére nehéz a nagy kombival. Az oldalsó visszapillantók bántóan kicsik, még a 107-esben is szégyent vallanánk vele. A suta fordulókör tetézi a bajt, a Peugeot 407 SW-vel városban manőverezni, forgolódni emberes feladat. A keréknyomás-ellenőrző rendszer rögtön jelez, amint csökkenő nyomást érzékel, a tesztautóban is megtette, bár látszólag nem volt lapos a kerék. A műszerórák szépek, a motorolaj hőmérsékletét is jelzi az egyik.

Nyomatékos a 2,2-es motor (Oldaltörés)

A 170 lóerős részecskeszűrős biturbó dízelmotor hatsebességes váltó révén adja le izmos nyomatékát, nem szaggatja az aszfaltot, de autópályán nagy sebességgel is utazhatunk hosszú kilométereken át. Szlalomozásra nem alkalmas, egy-egy lendületes előzésnél is kiderül, hogy nincs benne versenyszellem, pedig erő szorult belé elég. Könnyedén előz, de a visszaérkezéskor, nagy sebességnél érződik a kormányzás pontatlansága. Nyomatékos és halk az erőforrás, szebben szól, mint a hasonló hengerűrtartalmú korábbi benzines. Fogyasztása is baráti, a több mint 400 kilométeres vegyes használatú teszt során 7,75 literes fogyasztást mértünk száz kilométerenként. A kézi váltó karja maradt a Peugeot-nál megszokott imbolygó szerkezet, gázadásra mozog, a váltás pontatlan, sokszor esetleges, nem magától értetődő.

© Autómenedzser
A 407-es nagy teljesítményű lengéscsillapítói és a futómű geometriája különválasztja a függőleges lengést és a kanyarodási funkciót. A fektetett lengéscsillapítók révén nem veszít teret a csomagtartó, a vezető és az utasok átsuhannak a legmostohább útszakaszokon is. Tudomást sem vesz a kátyúkról, a fekvőrendőrök sem hozzák ki a sodrából.

A 407 akár kilenc légzsákkal is rendelhető, a tesztautóban meglepődve fedeztem fel a hátsó oldalsó légzsákokra utaló jelzést az ajtókban. A 407-es öt csillagot kapott az EuroNCAP töréstesztjén, alapáras az ESP, a vészfékrásegítés, a kipörgésgátló, a kerekenkénti fékerő-szabályozás vagy az automatikusan aktiválódó elakadásjelző.

B. Cs.
 
További képek az autómenedzser.hu autós portálon.

Műszaki adatok


Peugeot 407 SW 2.2 HDi
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 2179
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő/kW 170/4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 370/1500-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2725
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4765/1811/1470
Csomagtér448-1365 liter
Saját tömeg (kg)  1624
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 235
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 8,7
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi  8,1
Országúti  5,
Vegyes6,1
Tesztfogyasztás7,75
CO2 kibocsátás (g/Km) 159
ÁRA Alapára 8,195 millió forint
A tesztelt autó ára kb. 9,8 millió forint
Hirdetés