Tetőbox-teszt: beáznak és lerepülnek
A tesztgyőztes a Thule Pacific 600, második helyezett a Kamei Delphin 340 K lett, ez a box a vezetési teszteken...
A tesztgyőztes a Thule Pacific 600, második helyezett a Kamei Delphin 340 K lett, ez a box a vezetési teszteken teljesített jól. Azonban a nyolc kiválasztott box legtöbbje túl gyenge rögzítő hevederrekkel van felszerelve. Extrém terhelésnél, mint például egy ütközésnél a hevederek és a rögzítő gyűrűk elszakadhatnak, és így a rakomány nem biztonságos többé.
A leggyengébb eredményt a Mont Blanc Vista 380 érte el, ami a 30 kilométer/órás töréstesztben megbukott: A feszítőövek elszakadtak, a rakomány átszakította a box elülső falát és az úttestre repült. Majdnem mindegyik doboz jó, illetve nagyon jó eredményt ért el a szigorított vezetési teszten. Csak az Atera Carver és a Thule Ranger volt gyengébb a konkurenseknél: ez a két doboz néhány centimétert kicsúszott az eredeti pozícióból a 90 kilométer/órás sebességgel elvégzett kikerülési manőver során. Nagyobb különbségek az esőteszten mutatkoztak: A Mont Blanc Vista, a Neumann Whale és a Thule Ranger dobozokba befolyt az esővíz. A hajtogatható Thule boxnál a bővítésre szolgáló táskákban összegyűlt víz pluszban beszivárog a box belsejébe.
A kezelés szempontjából a drága termékek járnak az élen. A drágább boxok olyan gyorscsattal rendelkeznek, ami lehetővé teszi az alaptartók egyszerű rögzítését.
ADAC a teszteredmények alapján úgy látja, hogy a termékek sürgősen javításra szorulnak, különösképpen a boxok rögzítési hevederei. Elegendő számú rögzítő fülre van szükség, melyek stabilak és sima a felületük, így a rakomány biztonságosan rögzíthető. Stabil, fémcsatokkal felszerelt hevederekre van szükség ahhoz, hogy se a boxot, se a csomagokat ne lehessen ellopni.