Toyota Auris teszt: hibrid helyett jó lesz a dízel is
Nagyon jó autó a dízel Toyota Auris: kényelmes, kellemes, kis család számára praktikus, cégautónak szerény, tartós, erőforrása takarékos, nyomatékos és halk. Egyszóval: aranyat ér. Igaz, az árát is aranyban mérik.
Luna felszereltséggel kaptam tesztre az Aurist: a külső tükrök fűthetők és elektronikusan állíthatók, van ködlámpánk, négy irányban állítható, multifunkciós, sportos, alul vágott kormányunk elektromos szervóval, manuális klímaberendezésünk, fokozatváltásra figyelmeztető jelző, négy elektromos ablakemelő, USB-bemenet a kesztyűtartóban, rádiós CD/mp3-lejátszó, hét légzsák, isofix-pontok. A tesztautón extra csak a menetstabilizáló (VSC 160 ezer forintos felárért) és a hátsó tolatószenzor volt. Automatikus világításkapcsoló azonban nem tartozéka az Aurisnak, így, ha nem figyelünk oda, könnyen lemeríthetjük az akkumulátort. A kesztyűtartó duplarekeszes, van az egyikben USB-csatoló, két pohártartót is elővarázsolhatunk a műszerfal széléről, a kartámasz dobozába is pakolhatunk.
Semmi izgalom a beltérben, de tetszetős a külső, a frissen felvarrott forma dinamikus megjelenésű. Az egyszerű, de szépen kidolgozott domborulatok komolyságot sugároznak. Az utastér hátul is kényelmes, csomagtartója átlagos, bringa csak úgy fér be, ha a teljes hátsó padot lehajtjuk. Családoknak, cégeknek hosszú távú megoldás az Auris, főként az ára miatt is. Kis motorral szerelt dízel kompaktot sok gyártó kínál, közöttük a rendelkezésre álló adatok alapján közepesen drágának minősül az Auris, a maga 4,81 millió forintos alapárával.
Konkurencia
Renault Mégane 1,5 dCi (85 LE) 4,04 millió Ft (akciós ár)
Citroen C4 HDi (92 LE) 4,06 millió Ft (akciós ár)
Hyundai i30 1,6 CRDi (90 LE) 4,09 millió Ft (akciós ár)
Kia c’eed 1,6 CRDi (115 LE) 4,29 millió Ft (akciós ár)
Mazda 3 CD109 (109 LE) 4,749 millió Ft (jubileumi ár)
Ford Focus 1,6 TDCi (90 LE) 4,881 millió Ft (listaár)
Fiat Bravo 1,6 Multijet (105 LE) 5,2 millió Ft (listaár)
Peugeot 308 1,6 HDi (90 LE) 5,09 millió Ft (listaár)
Opel Astra 1,3 CDTI (95 LE) 5,23 millió Ft (listaár)
Seat Leon 1,6 CR TDI (105 LE) 5,5 millió Ft (listaár)
VW Golf 1,6 CR TDI (90 LE) 5,5 millió Ft (listaár)
A középkonzol közepéig felemelt hatsebességes váltó pontosan dolgozik, a váltásban segít a fokozatválasztó jelző is. Ha odafigyelünk, meglepően kedvező fogyasztás a jutalmunk. Autópályán meghajtva, városi dugóban idegeskedve, összesen 600 közösen megtett kilométer alatt nem kért többet 5,19 liter gázolajnál 100 kilométeres átlagban (hasonló fogyasztást mértünk az Auris HSD hibrid nemzetközi menetpróbáján). A dízelmotor nem fickós, de egyenes úton alkalmas tempós előzésekre is. Meredek emelkedőn elfogy a szufla, nem győzünk visszaváltani, a Budakeszi úton néha kettesben is ledadog, a forgalom lelassul. Futóműve kemény, a rossz, kátyús utakon kellemetlen. A korábbi Aurishoz képest jó helyre került a kézifék karja.