2009. február. 06. 23:53
hvg.hu
Utolsó frissítés: 2009. február. 07. 17:18
Autó
Toyota Avensis kombi teszt: pulzuslassító
A technika szerelmeseinek készült az új Avensis. Ez jó hír nekik, rossz hír azoknak, akik a kényelmes, nagyvonalú, sportos és izgalmas autókat kedvelik. Az új Avensis nem ilyen, ugyanakkor praktikusságához és megbízhatóságához nem férhet kétség. Flottában menni fog, ha eleget engednek felhizlalt árából.
© Autómenedzser |
Az autó formaterve jól sikerült, maradt toyotás, mégis tudott valami újat hozni. Palackorrú delfin hatását kelti. Szépek, lendületesek az ívei, a hátsója kiegyensúlyozott, orra kissé tömpe. Ennek oka, hogy jobban odafigyeltek a gyalogosbiztonságra és a gyűrődési zónákra. Az autó tengelytávja és méretei csak kismértékben nőttek, alapvető változás, hogy az A-oszlop előrébb került. Az Avensis csupán 50 milliméterrel hosszabb az előző generációnál, így a szedán 4695, míg a kombi 4765 milliméter hosszú. Mindkét modell tengelytávja 2700 milliméter, s az előző modellhez képest nem változott a magasság sem. Az új padlólemeznek köszönhetően a nyomtáv elöl 45, hátul 30 milliméterrel lett szélesebb, míg a karosszéria most 1810 milliméter széles (50-nel gyarapodott). Azzal, hogy a kerekek a padlólemez széléhez közelebb kerültek, az autó megjelenése zömökebb és erőteljesebb, ugyanakkor nem kellett megnövelni a tömeget. Aerodinamikája a szedán esetében mindössze 0,28-as, míg a kombi esetében 0,29-es Cd értékkel párosul, amely szintén segít a szén-dioxid-kibocsátást csökkenteni.
© Autómenedzser |
Úgy éreztem magam benne, mint egy fapados autóban, pedig tesztautóm nem a belépő, hanem pont az üzleti szintet képviselte. A klíma kétzónás, digitális és automatikus üzemmóddal is rendelkezik, ám a 7,282 milliós tesztautómban nem volt tempomat (az új Avensishez távolságtartó tempomat, ACC is rendelhető), xenonfény (kanyarvilágító funkcióval adják), tetőablak. Ezek jó szolgálatot tettek volna egyhetes együttlétünk alatt.
Összehasonlítva német és francia konkurenseivel, nem tud a fent említett szempontok alapján versenyre kelni velük. Az Avensis marad saját köreiben, a japán vetélytársakkal fog küzdeni ezentúl is, bízva a márka jó hírnevében és az Avensis kiváló minőségi pedigréjében. A vevők világszerte igen elégedettek a típuselődökkel.
Kombinak jó (Oldaltörés)
© Autómenedzser |
A kormány multifunkciós. A precíz elektromos kormányszervo gyorsan reagál és nem jellemző rá a hidraulikus rendszereknél tapasztalható fáradás sem. Ez olyan helyzetekben mutatkozik meg legjobban, amikor a vezetőnek gyors és hirtelen irányváltásokat fordulókat kell végrehajtania. A hatsebességes váltó precíz, a gyengécske motornak alacsony fordulat tartományokban is van kellő nyomatéka, igaz előzni csak lendületből javallott. A váltómű szerkezete nemcsak robusztus, hanem kompakt is, hossza csupán 384 milliméter azaz még azoknál a hatfokozatú váltóknál is rövidebb, amelyeknek kisebb a nyomatékátvivő képessége. A hatfokozatú egységben a ma manuális váltókhoz kapható legalacsonyabb viszkozitású olajat alkalmazták, mert ez segít kedvező szinten tartani az emissziót és a fogyasztást.
Az Avensis erőssége a futómű, lágy és jól tűri a szaporodó kátyúkat. A zárt pályákon és közutakon folytatott átfogó tesztelés során a Toyota mérnökei három évig fejlesztették és finomították az új Avensis futóművét és dinamikus jellemzőit. Megoldották, hogy gyorsításkor csökkenjen a karosszéria ágaskodása, lassításkor mérséklődjön a bólintás, illetve kisebb mértékű legyen kirugózás amplitúdója, amikor a kocsi rossz minőségű úton halad. Az első MacPherson rugóstagos futómű felső megtámasztási szerkezetét megváltoztatták és egyutas szerkezet helyett kétutast alkalmaztak, újak a lengéscsillapítók is. Így csökkent a gumi keménysége, amely jelentős mértékben növeli a gördülési kényelmet, ugyanakkor kevesebb zajt és vibrációt is kelt. A hátsó felfüggesztés esetében a keménység mérséklése érdekében megnövelték a hosszanti holtjátékot. A felső megtámasztó anyag jelentős sajátrugózási tulajdonsággal bíró gumi, mert ez csökkenti a zaj és a vibráció szintjét, illetve a karosszériaszerkezeten puhább gumibakot használtak. Ennek ellenére 120 környékén felerősödik a szélzaj, ami autópálya tempónál állandósul, de nem fokozódik tovább, 180-nál is ugyanúgy sistereg.
© Autómenedzser |
Egészen plasztikusan tanítja a Toyota takarékos vezetésre sofőrjét, a mi kocsinkban a váltás megfelelő irányát és időpontját jelezte a számítógép. Nem zabál a Toyota legkisebb dízelje, a 126 lovas egységgel a méretes kombi üresen és vegyes üzemmódban a 300 kilométer tesztelés során 7,33 liter gázolajat fogyasztott száz kilométerenként.
© Autómenedzser |
A rögzítőfék elektromos, hátul nincs dobfék, a tárcsafék tartja meg a kocsit. Praktikus emelkedőn való elinduláskor is. A kilátás jó, a parkolásban hátsó tolatóradar is segít.
B. Cs.
Autómenedzser
Műszaki adatok (Oldaltörés)
Toyota Avensis Wagon, D-4D 125, Sol | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1998 |
Környezetvédelmi besorolás | Euro 5 |
Max. teljesítmény lóerő | 126 lóerő 3600-as fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 310 Nm 1800-2400-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2700 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4765/1810/1480 |
Csomagtér | 543-1609 liter |
Saját tömeg (kg) | 1520 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 200 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 10 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 6,6 |
Országúti | 4,3 |
Vegyes | 5,2 |
Tesztfogyasztás | 7,33 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 136 |
ÁRA | Az autó alapára 6,995 millió forint A tesztautó ára 7,282 millió forint |
Autó
automenedzser.hu
2006. július. 04. 16:45
Kipróbáltuk a 2007-es Avensist
Autó
automenedzser.hu
2007. február. 02. 15:25
Megújult a világ legnépszerűbb autója - vezettük
Autó
hvg.hu
2008. április. 01. 15:57
Akkorát ugrattunk, hogy a bordám összeért a medencémmel
Autó
automenedzser.hu
2007. március. 01. 15:58
Vezettük az új Toyotát
Autó
automenedzser.hu
2006. április. 18. 10:58