2007. február. 02. 15:25 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2007. május. 16. 17:55 Autó

Megújult a világ legnépszerűbb autója - vezettük

Első ránézésre továbbra is jellegtelen autó az új, tízedik generációs Corolla. A Camry kicsinyített mására hasonlít leginkább. Az immár csak szedán változatban gyártott Corolla a rövid próbaúton bizonyította, hogy jó autó.

© Toyota
A Corolla név ezentúl a négyajtós szedán változatban él tovább, a kombi gyártását abbahagyták, a csapott hátú Corollából pedig Auris lett, amely áprilisban érkezik a hazai szalonokba. 1966-os bemutatása óta a Corollából világszerte 32 millió példányt értékesítettek. Öt kontinensen a világ 16 országában gyártják. A teljesen új padlólemezre épülő, négyajtós szedán új formanyelve az eggyel nagyobb kategóriájú modelleket idézi. Vezetése élvezetes, futóműve nem ismer kompromisszumokat. Ezt annak ellenére mondom, hogy nem vagyok Toyota-fan. A hátsó utasok számára jó hír, hogy a padló teljesen sík. A 450 lovas csomagtartó szélessége és mélysége egyaránt nagyobb lett .

© Toyota
Az újonnan fejlesztett, kompakt és nagyon merev első felfüggesztés L-alakú lengőkaros MacPherson rugóstagos futómű, amely mérsékli a zajokat és a vibrációkat. Hátul csatolt lengőkaros a futómű: az új egység szintén hozzájárul a jó stabilitáshoz, úttartáshoz és a gördülési komforthoz. Az új Corollának teljesen új a fékrendszere. A fékhatást blokkolásgátlóval (ABS), elektronikus fékerőelosztóval (EBD) és vészfékasszisztenssel (BA) ellátott rendszer garantálja. A menetstabilizáló elektronika (VSC) és a kipörgésgátló (TRC) a modelltől függően széria-, vagy opcionális felszerelés.

[[ Oldaltörés: Új motorok, régi étvágytalanság (Oldaltörés) ]]


© Toyota
Két új innovatív motor – benzines és dízel – lesz kapható a Corolla tizedik generációjához. Az 1,6 literes benzinesben a teljesen új kettős VVT-i rendszer nagyszerű teljesítményt és csekély fogyasztást garantál. A kettős VVT-i technológia folyamatosan állítja a szívó-, és a kipufogó-oldali szelepeket. Ennek eredménye a jelentős mértékben nagyobb nyomaték kis és közepes fordulatszámon, illetve a nagyobb teljesítmény magas fordulaton. A rendszer a fogyasztásra is jótékony hatással van, s emellett csökkenti az emissziós szintet is. Jól húz az új motorral a Corolla, az autópályán 160-170-ig állja a versenyt, efölött már nincs ereje.

Új a kétliteres D-4D 125 legújabb generációja. Ezt az erőforrást dízel részecskeszűrővel (DPF) is fölszerelték, amely a hagyományos katalizátorokhoz hasonlóan nemcsak a szénhidrogéneket (HC) és szénmonoxidot (CO) tisztítja meg, hanem a koromrészecskék mennyiségét is csökkenti. A DPF öntisztító, semmilyen karbantartásra nincs szüksége. (Magyarországon még nem kapható.)

© Toyota
A legkedvezőbb fogyasztást az előző modellben is alkalmazott, 1,4 literes D-4D motor garantálja az új sorozatban is. Hagyományos ötfokozatú manuális váltót társítunk a két benzinmotorhoz és a kisebb dízelhez, míg a nagyobb teljesítményű D-4D 125 erőforrás hatfokozatú kézi váltóval kapható. Akik a pihentetőbb vezetési élményt részesítik előnyben, választhatják a MultiMode váltóművet, amelyhez a kormányoszlopra szerelt váltókarok is járnak – ez a váltómű az 1,6 literes VVT-i és az 1,4 literes D-4D motorhoz rendelhető meg.

A Corolla tizedik generációjának Európába szánt példányai a Takaoka-gyárban készülnek Japánban, az itthoni értékesítés februárban megkezdődött. A legolcsóbb 1,4-es Corolla ára 3,91 millió forint, az új egyhatos motorral 4,32 millió forint. Dízelhez legolcsóbban 4,4 millió forintért juthatunk hozzá, a kétliteresért 5,3 milliót kell fizetnünk.

B. Cs.

Hirdetés