2007. március. 01. 15:58 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2007. május. 16. 17:56 Autó

Vezettük az új Toyotát

Megérkezett Magyarországra a ferdehátú Corolla utódja az Auris, amelyet az importőr nemes egyszerűséggel úgy mutatott be: az új Toyota. Az ötajtós Auris 3,845 millió forintos alapáron kapható. A legolcsóbb dízelért 4,335 millióért, a legjobban felszerelt 126 lovas dízel változatért 6,055 millió forintért juthatunk hozzá.

© Toyota
Az újonnan kifejlesztett padlólemezre épülő Auris három- és ötajtós kivitelben kapható. Újszerű formatervezői szemléletet testesít meg, amely belülről kifelé haladva biztosít maximális belső teret és komfortot. Az így létrehozott merész, innovatív utastér, valamint a „híd” hatású középkonzol egyértelműen közvetíti az autó sportos karakterét. Az autót a vezető köré tervezték, a tervezésnél elsődleges volt a megragadó vezetési élmény kifejezése.

URLguru

További hasznos weblapokat nézegetne? Esetleg Ön osztana meg másokkal érdekes linkeket? Kattintson az URLguru.hu oldalra!

Az Aurist Európában, a Toyota dél-franciaországi dizájnközpontjában tervezték. Dinamikus vonalvezetése az európai ízlést, divatot és kifinomultságot tükrözi. Formája rövid és magas a maximális belső térkínálat és utaskomfort érdekében. Az praktikus is, csomagtere 354 literes, könnyen síkba hajtható Easy Flat ülésrendszerét a jelenlegi Corolla Verso modelltől kölcsönözte. Az első és hátsó utasok a magas építésmódnak köszönhetően kiváló fej- és válltérnek örvendhetnek. A hátsó padló átformálásával mély, sík felületet hoztak létre, ami kimagasló lábteret eredményez a hátul utazók számára.

A modellkínálat élén a D-4D 180 Clean Power modell található. Az 2,2 literes D-4D erőforrás már bizonyított a Toyota Avensis, Corolla Verso és RAV4 modellekben. Az Aurisban 130 kW (177 LE) teljesítményre képes percenkénti 3600-as fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka 400 Nm, amely a 2000-2600/perc fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre. Legnagyobb sebessége 210 kilométer/óra, a gyorsulás 0-ról 100 kilométer/órára csupán 8,1 másodpercig tart. A motor rugalmassága is vérpezsdítő, a gyorsítás 80-ról 120 kilométer/órára 8,4 másodperc.

© Toyota
Az Auris család két másik fejlett dízelmotort is kínál: az 1,4 literes D-4D-t, valamint a 126 lovas 2.0 D-4D erôforrást. A várakozások szerint a dízelmotorok az eladások csaknem 50 százalékát teszik majd ki, összhangban a szegmens általános arányaival Európában. Az 1.4 D-4D legnagyobb teljesítménye 66 kW (90 LE) 3800/perc fordulatszámon, forgatónyomatéka 190 Nm (1800-3000/perc).A kétliteres D-4D erőforrást a kis tömegű 2,2 literes motorcsaládból fejlesztették ki, legnagyobb teljesítménye 93 kW (126 LE) percenkénti 3600-as fordulatszámon. Maximális forgatónyomatéka a dízel koromrészecske-szűrővel (DPF) felszerelt kivitelen 300 Nm az 1800-2400/perc fordulatszám-tartományban (katalizátoros verzión: 300 Nm a 2000-2800/perc tartományban).

 

[[ Oldaltörés: A robotváltót szokni kell (Oldaltörés) ]]



© Toyota
Az Aurisban is kapható a Toyota vadonatúj, nagy teljesítményű benzinmotorja, az 1,6 literes kettős VVT-i erőforrás, amit már a Corollában is kipróbálhattunk. Az Aurisban nem éreztük ugyanazt a lendületet, az MMT-váltóval a rövid tesztút során nem sikerült megbarátkoznunk. A váltást rángatás és teljesítményvesztés kíséri, a robotizált váltó kézi üzemmódban, kormányról kapcsolgatva ugyanakkor izgalmas vezetési élményt ígér. A lényeg az, hogy nem szabad arra gondolni, hogy ez egy automata (mert nem az), hanem úgy, ahogy a kézi váltós autóknál, váltás előtt le kell venni a lábunkat a gázról.

A kettős VVT-i technológia jelentősen megnövelt forgatónyomatékot biztosít kis és közepes fordulatszámon, miközben magas fordulatszámon nagyobb teljesítményt ad le. Mindemellett a motor üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása is kedvezőbb. Legnagyobb teljesítménye 91 kW (124 LE) percenkénti 6000-es fordulatszámon, a kettős VVT-i technológia pedig benzinmotortól szokatlanul állandó nyomaték karakterisztikát biztosít, amely 5200/percnél éri el legmagasabb, 157 Nm-es értékét. Az új motor mellett egy 1,4 literes VVT-i erőforrás áll a vásárlók rendelkezésére (71 kW/97 LE teljesítmény 6000/perc fordulatszámon, 130 Nm maximális forgatónyomaték 4400/percnél). A motor erősségei a kiváló üzemanyag-fogyasztás és a csendes, lágy menetjellemzők városi forgalomban. Az Auris minden erőforrása megfelel az Euro4-es emissziós normáknak.

© Toyota
Az Auris akár kilenc légzsákkal rendelhető, beleértve a vezetőoldali térdlégzsákot is. A térdlégzsák segít megelőzni, hogy a vezető térde beleütközzön a kormányoszlopba, illetve mérsékli a láb felső részére és a csípőre ható erőket. Alapfelszerelés a blokkolásgátló (ABS), az elektronikus fékerőelosztó (EBD) és a vészfékrásegítő (BA). A menetstabilizáló elektronika (VSC), valamint a kipörgésgátló (TRC) a piactól függően széria- vagy opciós tartozék. Az Auris ötcsillagos eredményt ért el az EuroNCAP vizsgálatok során.

© Toyota
Az Auris passzív biztonsági jellemzőit úgy alakították ki, hogy lehetséges ütközési helyzetek lehető legszélesebb körében maximális védelmet nyújtsanak. Az Auris a felnőtt utasvédelem terén a maximális öt csillagot érte el a törésteszten, míg gyermekvédelemre négy, gyalogosvédelemre pedig három csillagot kapott. A lökhárító, illetve a hűtő rögzítése ütéselnyelő tulajdonsággal bír, a motorháztető szerkezetét pedig úgy dolgozták át, hogy elnyelje a becsapódás energiáját, zárját pedig a külső felülettől lefelé és hátrafelé tolták el.

A Toyota már a bevezetés évében, 2007-ben több mint 150 ezret készül értékesíteni az Aurisból, hazánkban 2400 autó eladása a cél (2008-ban 3350 Auris eladását tervezik itthon), a teljes éves eladási terv meghaladja a 200 ezer darabot. Az Auris a Toyota nagy-britanniai gyárában, az Avensis mellett, illetve a Corolla Versóval közös üzemben, Törökországban készül. Az itthoni eladások zömét, több mint 90 százalékot az ötajtós modell teszi majd ki, a dízelek arányát 34 százalékra becsülte az importőr.

Hirdetés